معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: استان یزد چهارمین استان کشور در زمینه میزان باسوادی است
کد خبر: ۴۷۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 01 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مرآت امین‌الرعایا در جلسه شورای اداری آموزش‌وپرورش شهرستان بافق که با حضور فرماندار و مسئولان ادارات این شهرستان برگزار شد، گفت: یزد در زمره استان‌هایی است که نرخ سوادآموزی آن بالاست . در این میان شهرستان بافق ازنظر وضعیت سواد در استان از جایگاه خوبی برخوردار است.

مرآت امین‌ الرعایا بابیان اینکه شاخص سواد ازجمله شاخص‌هایی است که امروز در دنیا به آن بها داده می‌شود، اظهار کرد: استان یزد با آمار 90/9 درصد چهارمین استان کشور در زمینه سواد است. در یزد قریب به هفده هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که بیشترین آنها را اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر تشکیل می‎دهند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس اقداماتی از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش مبنی بر ریشه‌کنی بی‌سوادی از طریق اجرای طرح‌های باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش آموزان، طرح باسواد کردن کودکان و نوجوانان اجراشده است که هم‌اکنون درصد جمعیت باسواد شهرستان هم افزایش‌یافته است و امیدواریم به‌زودی جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در این گروه سنی را برگزار کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان یزد با تأکید بر اینکه شهرستان بافق در این سرشماری با 92/9 بالاترین درصد سوادآموزی را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: میزان باسوادی در شهرستان بافق حدود 2 درصد از میانگین استانی بالاتر است و چیزی حدود 5/1 درصد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

امین الرعایا ضمن قدردانی از زحمات تمام کسانی که در امر باسوادی شهرستان بافق دخیل بوده‌اند، اذعان کرد: جای شکر و قدردانی است که شهرستان بافق جزء تنها شهرستانی است که همه دانش‌آموزان دارای والدین باسواد هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
اگر راست میگیم بی سوادی مسئولین یزد رو برطرف کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :