معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم بدون اشاره به این که درآمد باغداری این شهرستان چگونه هزینه می شود گفت:درآمد پنج هزار میلیارد تومانی باغداری جهرم به این منطقه برنمی گردد.
کد خبر: ۴۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 14 June 2015
تابناک فارس:علیرضا صحراییان ، شنبه در نشست کارگروه کشاورزی شهرستان جهرم بیان داشت:با وجود این که از منابع آب و خاک این شهرستان استفاده و تبدیل به درآمدهای کلان باغداری می شود اما یک ریال از این درآمد ها به شهرستان باز نمی گردد.

وی ادامه داد:در برابر این درآمدهای کلان، عده ای نیز به نان شب خود محتاج هستند و ضروری است فرآیندی تعریف شود که درآمد حاصل از باغ های شهرستان جهرم به این شهرستان بازگردد.

صحراییان با اشاره به این که ادامه این روند سبب بروز مشکلاتی از جمله مهاجرت می شود ، اظهار داشت: مهاجرت مردم برخی بخش ها به مرکز استان (شیراز) بعضا سه برابر افراد ساکن در آن بخش است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در بخش دیگری از مطالب خود وضعیت منابع آب دشت های جهرم را نامناسب بیان کرد و گفت:بایدیش از آن که در چنبره مشکلات گرفتار شویم برای آن چاره اندیشی کنیم ، امروز وضعیت آب این دشت ها به گونه ای است که از ممنوعه بودن عبور کرده و به بحران رسیده است.

صحراییان اضافه کرد: چنانچه این روند تداوم داشته باشد تا 10 سال آینده خبری از آب در جهرم نیست.

وی ، بر لزوم برنامه ریزی برای بهره وری و مدیریت مطلوب منابع آب تاکید کرد و اظهار داشت: باید از کشت محصولات کشاورزی با مصرف آب بالا به مرور کاسته شود و به کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند و همچنین تولید محصولات گلخانه ای روی آوریم .

معاون استاندار فارس ادامه داد:هم اینک 90 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان جهرم وجود دارد و این در حالی است که فقط 10 هکتار از اراضی این شهرستان به تولید محصولات گلخانه ای اختصاص دارد.

صحراییان بیان کرد:با توسعه اصلاح الگوی کشت باید به سمت کشاورزی با نیاز آب کم و محصولات با کیفیت تر حرکت کنیم و ضروری است کشاورزی با نیاز آبی بالا با تدوین یک برنامه راهبردی به مرور کاهش یابد.

وی گفت:باید با رعایت استانداردها به به تولیدات کشاورزی تنوع بخشیم و این امر با اصلاح الگوی کشت محقق خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم همچنین به اهمیت کارگروه بخش کشاورزی و لزوم برنامه ریزی در این بخش اشاره کرد و خواستار تداوم جلسات این کارگروه شد.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
ایرنا
برچسب ها: باغداری ، کشاورزی ، جهرم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خدا لعنت کنه ایر... ایس... و امثال اون که خبر رو می زدند به اسم خودشون میزنن توی خبرگزاریشون.
این خبر مال پسین جهرم هس غیر از من خبرنگاری دیگه توی جلسه نبود
لعنت خدا بر دزد جماعت
اسم خودشون گذاشتن خبرگزاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :