معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان:
معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: تعداد معلولان در حال افزایش و اعتبار استانی و کشوری محدود است که باید دسترسی و تمامی نیازهای آنها بر طرف شود.
کد خبر: ۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید اصغر فیاض با اشاره به تعداد مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان اظهار کرد: یک سری از معلولان در منزل نگهداری می‌شوند اما بسیاری از این معلولان به دلیل اینکه شرایط سختی دارند در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: استان اصفهان 144 مرکز معلولان کم‌توان ذهنی، جسمی و حرکتی روزانه و شبانه‌روزی دارد که 96 مرکز آن روزانه است و شامل سالمندان، بیماران اعصاب و روان و جسمی و حرکتی می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بهزیستی حدود 6هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌‌دهد اما پاسخگوی تمام نیازهای شهرستان‌ها نیست و برخی پشت نوبت هستند.

وی ادامه داد: بخش عمده ارائه خدمات معمولا به صورت یارانه‌ای و نیز توسط خود خانواده‌ها پرداخت می‌شود و برخی از مراکز نیز به صورت خیریه است که توسط کمک‌های مردمی به بیماران اعصاب و روان ارائه می‌شود.

فیاض گفت: یک سری از افرادی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند، مجهول‌الهویه معلولان کم‌توان ذهنی، بیماران اعصاب و روان و سالمندان هستند که با حکم قضایی به بهزیستی معرفی و در مراکز نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: 600 نفر مجهول‌الهویه بدون خانواده از خدمات بهزیستی استفاده و در مراکز نگهداری می‌شوند که البته خانواده برخی از این افراد شناسایی و تحویل خانواده می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اضافه کرد: نیروی انتظامی این افراد مجهول‌الهویه را پیدا می‌کند و تحویل بهزیستی می‌دهد.

وی سرانه نگهداری هر یک از افراد اعم از معلول و مجهول‌الهویه را 680 هزار تومان اعلام کرد.

فیاض اضافه کرد: تعداد معلولان در حال افزایش و اعتبار استانی و کشوری محدود است که باید دسترسی و تمامی نیازهای آنها بر طرف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :