سرپرست معاونت زائرین استانداری قم:
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: صنایع دستی سفیری فرهنگی برای انتقال پیام تمدن ایرانی اسلامی در گفت وگوی جهانی است.
کد خبر: ۴۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 15 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، یونس عالی پور روز یکشنبه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خانه تاریخی زند، افزود: صنایع دستی استان این ظرفیت را دارد که هرسال در برپایی چندین نمایشگاه مهم خودآرایی کند و نیاز است از این صنعت فرابخشی حمایت لازم به عمل آید.

وی اضافه کرد: گردشگری زیارتی مزیتی برای قم محسوب گشته و جامعه هدف و مخاطب ما تمامی مسلمانان جهان است و بخش خصوصی باید با دولت در امر تولید و ترویج صنایع دستی همت گماشته تا این صنعت فرهنگی و هنری بتواند با آمادگی خود نسبت به پاسخگویی به نیازهای مخاطبین عام با توجه به تولیدات داخلی گام هایی مهم در پیشرفت توسعه پایدار استان بردارد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید با آموزش جوانان در این صنعت بستری برای رونق و پویایی بیش از پیش برداشته و اشتغال زایی را افزایش دهد.

عالی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی نمایشگاه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه ارزشمندی در 24 خردادماه، سالروز حماسه سیاسی مردم در انتخابات نشانه ای بر اهتمام دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی و حمایت از آن است.

وی افزود: این نمایشگاه با همت استانداری قم، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان آموزش فنی وحرفه ای شده و برای تبیین توانمندی های بومی استان و جلوگیری اتکا به صنعت داخلی و فاصله گیری از اقتصاد تک محصولی و نفت محور دائر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :