مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از فعالیت مدرسه تخصصی آموزشی ورزش باستانی و زورخانه‌ای ویژه نوجوانان و جوانان برای نخستین‌بار در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 15 June 2015
حسین یوسفی در نشست خبری اعلام برنامه‌های موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سالن اجتماعات این موسسه اظهار کرد: این موسسه بزرگترین کمپ ورزشی در خراسان رضوی بوده که برای پر شدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان احداث شده بنابراین اولویت برنامه‌های ورزشی در تابستان ویژه این گروه سنی است.

وی، پیش‌بینی شرکت بیش از 10 هزار نفر در کلاس‌های ورزشی تابستان امسال را توسط موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس عنوان کرد و افزود: از این میزان 60 درصد آقایان و 40 درصد بانوان از 31 رشته ورزشی (که 18 رشته ویژه آقایان و 13 رشته ویژه بانوان) بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به جذب مربیان تخصصی رشته‌های ورزشی به همراه گزینش اشاره کرد و گفت: این مربیان از آموزش قرآن و معارف اخلاقی نیز بهره‌مند هستند و قرار است در زمان استراحت کلاس‌های ورزشی به بیان مطالب فشرده و مهم اخلاقی دینی بپردازند که این امر به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای اصلی آستان قدس در تابستان امسال اجرایی می‌شود.

یوسفی یکی دیگر از تفاوت‌های برنامه‌های این موسسه در امسال را استفاده از سیستم ارتقای استعدادها دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در کلاس‌های ورزشی تابستان این است که پس از پایان دوره آموزشی و اوقات فراغت، آنها مجبورند در سال بعد کلاس‌ها را دوباره از ابتدا آغاز کنند اما با استفاده از این سیستم، شرکت‌کنندگان استعدادیابی و سپس وارد مراحل بالاتر ورزشی می‌شوند.

وی اضافه کرد: سیستم امتیازدهی به نوجوانان و جوانان در کلاس‌های ورزشی و بهره‌مندی از بخش‌های اخلاقی و معارفی آنها در راستای تشویق این گروه سنی به افزایش دانش اندوزی درباره مسایل اخلاقی اعتقادی در تابستان امسال انجام می‌شود که با اهدای جوایز مختلف همراه است.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از قرارگیری ایستگاه‌های مشاوره خانواده و دینی مذهبی به خانواده‌هایی که علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستند خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها عمدتا با محوریت پاسخ به سئوالات درباره نماز اجرایی می‌شوند و در فضاهای عمومی قرار دارند.

یوسفی در پاسخ به این سئوال که ساعات کلاس‌ها در ماه رمضان چگونه است، تاکید کرد: در این ماه مبارک، کلاس‌های ورزشی از ساعت 20:30 تا 01:30 بامداد فعال است و پس از آن از 5 بامداد با آغاز ورزش صبحگاهی شروع می‌شود.

وی از طراحی و فعالیت مدرسه تخصصی آموزشی ورزش باستانی و زورخانه‌ای ویژه نوجوانان و جوانان برای نخستین‌بار در تابستان امسال خبر داد و افزود: در همه کلاس‌های ورزشی تابستان هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی همکاری دارند و ورزشکاران شاخص و قهرمان خراسان رضوی نیز به عنوان مربی همکاری می‌کنند.

یوسفی ادامه داد: در دهه کرامت نیز هشت برنامه محوری با فدراسیون‌های کشوری اجرا می‌شوند و این امر به علت ارتباط بسیار خوب موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با هیئت‌ها و فدراسیون‌های ورزش کشور در سال‌های اخیر است.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به ورزشگاه در حال ساخت آستان قدس رضوی نیز اشاره کرد و گفت: ساخت پروژه ورزشگاه سرعت گرفته است و بخش عمده‌ای از صندلی‌ها در جای خاص خود قرار گرفته‌اند.

یوسفی با اشاره به اینکه طراحی این ورزشگاه از سوی آستان قدس رضوی انجام شده است، تاکید کرد: این مکان شرایط بسیار ویژه و منحصربفردی دارد به طوری که ما از وزیر ورزش تقاضای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی را در آن کردیم و این یک ظرفیت بزرگ برای وزارت ورزش و فدراسیون‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی پس از ساخت این ورزشگاه آمادگی کامل خود را برای میزبانی مسابقات مختلف اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :