رئیس انجمن شعر و ادب اردبیل؛
رئیس انجمن شعر و ادب ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: معرفی و تبلیغ شعر اردبیل محدود به جغرافیای این استان شده است.
کد خبر: ۴۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 16 June 2015

به گزارش مهر، میر علی عابدیان با تاکید به پتانسیل هایی ممتاز این استان در شعر و ادب تصریح کرد: حضور شعرای بومی در جشنواره های ملی و کنگره ها در حد قابل قبول نیست و موجب شده معرفی شعر محدود به استان باقی بماند.

وی معتقد است جشنواره های بین المللی و ملی می تواند سطح تولیدات شعری را عیان ساخته و اندازه شعرای استان و تولیدات آن ها را محک بزند تا زمینه برای رشد و تعالی فراهم شود.

رئیس انجمن شعر و ادب ارشاد اسلامی استان در ارزیابی سطح شعر این استان در مقایسه با سایر استان ها اضافه کرد: اردبیل در شعر آیینی جزو استان های شاخص کشور است.

عابدیان تصریح کرد: با این وجود در انواع دیگر شعر عقب مانده ایم و متاسفانه از جایگاه مطلوبی برخوردار نیستیم.

وی در خصوص شعر ترکی نیز جایگاه دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل را برجسته دانست و گفت: با وجود استان های ترک زبان دیگر این دو استان توانسته اند تولیدات شاخصی را ارائه کنند.

رئیس انجمن شعر و ادب ارساد اسلامی استان تاکید دارد که به ویژه اردبیل در شعر آیینی ترکی جایگاه ممتازی دارد و با این وجود بعد از درگذشت شاعرانی از جمله منزوی، انور، یحیوی و منعم خلا محسوسی در شعر آیینی مشاهده می شود.

این مسئول از جمله برنامه های انجمن شعر و ادب را برگزاری شب های شعر با هدف تبادل داشته ها و سروده های شعرا برشمرد و گفت: تاکنون پنج شب شعر برگزار شده و برگزاری چهار شب شعر دیگر تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

عادبیان با اذعان به عضویت ۱۵۰ شاعر و ادیب در این انجمن ضرورت رشد و شکوفایی شعر استان را مطالعه شعرا دانست و افزود: شعرا برای بهبود کیفی تولیدات خود حتی باید از ادبیات روز جهان شناخت کامل داشته باشند.

وی همچنین به ضرورت برگزاری کارگاه های قوی شعر و ادبیات در استان تاکید و اضافه کرد: باید زمینه برای آموزش شعرای جوان فراهم شود چرا که در غیر این صورت اردبیل در حوزه شعر عقب خواهد ماند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
خوشبختانه یا متاسفانه از آنجایی که جناب عابدیان عطف به اسلاف سنت گرای خودشان شعر مدرن را کلا شعر نمیدانند لذا اطلاعی هم از وضعیت شعر مدرن این شهر ندارند که اگر اطلاع داشتند میدانشتند که این شهر سه سال پشت سرهم است که در جایزه شعر خبرنگاران کشور نماینده دارد و هر سه سال هم بر گزیده داشته است .ضمن اینکه کنگره ها و جایزه های سفارشی ملاک عقب بودن یا جلو بودن شعر یک خطه نمی تواند باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :