مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای فرهنگی موجود در همدان این استان به پایلوت تولیدات انیمیشن کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۴۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 17 June 2015
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای فرهنگی موجود در همدان این استان به پایلوت تولیدات انیمیشن کشور تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا ؛ فرید فرخنده کیش در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: هم اکنون چهار دفتر سینمایی به صورت کلان در استان همدان فعالیت می کنند و این استان ظرفیت بسیار مناسبی در برگزاری جشنواره و تولیدات تخصصی فیلم دارد.

وی با بیان اینکه تولیدات سینمایی استان همدان در سالجاری به شکل حرفه ای انجام می شود اضافه کرد: شهرستان ملایر توانایی برگزاری جشنواره استانی را داشته و جشنواره منطقه ای فیلم با حضور 10 تا 12 استان در همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلم سازان نسل میانه اهل همدان بوده و آموزشهای خود را نیز در این استان دریافت کرده اند و بسیاری از آنها تا سطوح بین المللی نیز شناخته شده هستند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در ایران یکی از فیلمهای انجمن سینمای جوان استان کرمان با نام 'کودکان ابری' در ژاپن جایزه بهترین فیلم آسیا را به خود اختصاص داده و به جشنواره فیلم کوتاه اسکار نیز راه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه کودکان ابری برگرفته از یک آسیب اجتماعی در شهر رفسنجان است افزود: انجمن سینمای جوان بدنبال تولیدات دینی و قرآنی و پرداختن به مسایل روز جامعه است.

فرخنده کیش تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان در ایران شناخته شده است و سالانه پنج هزار نفر با مراجعه به این انجمن فیلمهای خود را در نوبت تولید قرار می دهند.

وی اضافه کرد: ایران در تولید فیلم کوتاه و مستند نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است به گونه ای که سال گذشته سینمای کوتاه ایران 30 جایزه جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی از تولید 52 فیلم سینمای جوان از سال گذشته تاکنون خبر داد و عنوان کرد: انجمن سینمای جوان سه جشنواره منطقه ای نیز در یک سال گذشته برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه ریزش هنر جو از اساسی ترین مشکلات این حوزه بود گفت: طول دوره آموزش هنرجویان از یک سال و نیم به هفت ماه کاهش پیدا کرده و این کاهش دوره آموزش باعث کاهش حجم ریزش هنرجو شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم شناسایی استعدادهای درخشان در حوزه سینمایی از این پس استعدادیابی ها از سن 12 سالگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود به عنوان اساسیترین مشکل این حوزه افزود: انجمن سینمای جوان یک نهاد غیر دولتی و مردم نهاد است و بیشتر فعالیتهای صورت گرفته در این انجمن با همکاری شهرداری انجام می شود.

سالانه یک هزار و 200 هنرجو در انجمن سینمای جوانان ایران آموزش های لازم در این حرفه ها را کسب می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :