معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه مهمترین چالش در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد رفع بیکاری است، گفت: ۳۰۰ معتاد بهبود یافته در استان صاحب شغل می شوند.
کد خبر: ۴۸۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 05 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه تاکنون اقدامات بسیاری در حوزه مبارزه با اعتیاد در استان سمنان صورت گرفته است، ابراز داشت: در این راستا ۳۰۰ معتاد بهبود یافته استان صاحب شغل می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات بهبود یافتگان بازگشت آن ها به جامعه و یافتن شغل به شمار می ورد لذا با توجه به حرفه ای که این ۳۰۰نفر قبلا آموزش مهارت دیدند هدف گذاری استان سمنان طی سال جاری یافتن شغل برای آن ها است.

استانداری سمنان/ محمود قنبری - کراپ‌شده

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان افزود: یک نهاد به تنهایی نمی تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد لذا این مهم می طلبد تا برای پیشگیری از این معظل اجتماعی در مقوله پیشگیری ورود جدی تری داشته باشیم که در این بین آموزش و پرورش می تواند در این بین سهم قابل توجهی را داشته باشد گنجانده شدن آثار اعتیاد و بروز آسیب های اجتماعی در زنگ های ورزش و اوقات فراغت نوجوان ها را نسبت به مسائل روز بیش از پیش آگاه می کند.

قنبری بابیان اینکه طرح «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مبدأ به‌وسیله مردم»، با کمک بهزیستی و توسط دفتر اجتماعی استانداری سمنان پیگیری و به‌صورت پایلوت انجام می‌شود، ابراز داشت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان کار مطالعاتی جامعیآغاز شدکه به صورت پایلوت یک گروه متشکل از ۲۰نفر در شاهرود تحقیقات و مطالعه بر پیشگیری آسیب های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی ایجاد ۱۱هزار شغل جدید در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان از سال گذشته هشت هزار شغل با پرداخت ۴۰۰میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و کشاورزی فراهم شد که با ثبت نام واحدهای جدید در سایت بهین یاب انتظار می رود که بتوانیم ۱۱هزار شغل را ایجاد کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان ضمن اظهار اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان برنامه‌های مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نرخ بیکاری تدوین‌شده است، افزود: خوشبختانه سمنان از شرایط مطلوبی در کاهش درصد بیکاری برخوردار است که باید گفت این رقم۸.۱ درصد کمتر از میانگین نرم کشوری با ۱۲.۱ درصد است امااین میزان نیز موردقبول مسئولان استانی نیست و تلاش برای کاهش نرخ بیکاری از جمله اهدافاستانداری محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :