معاون دانشگاه فرهنگیان کشور:
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: مجلس شورای اسلامی باید در بودجه‌های دانشگاهی تجدیدنظر کرده و تغییراتی در این زمینه به وجود آورد تا با حمایت از امور فرهنگی دانشگاه، بتوان از ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها بهره‌مند شد.
کد خبر: ۴۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 10 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عین‌الله عابدی در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره دانشجومعلمان سراسر کشور که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کار فرهنگی، کاری است که باید موجب رشد و کمال انسان شده و او را در مسیر تعالی یاری رساند.

 وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید موجب پویایی و تحرک انسان شود، گفت: کار فرهنگی کاری است که باید سیرت و صورت خوبی داشته و از شکل و نظام خوبی برخوردار باشد تا موجب تحول فکری، روحی انسان و شکل‌گیری موقعیت اخلاقی انسان شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: کار فرهنگی باید موجب عمیق شدن جنبه‌های شخصیتی انسان شود تا این جنبه‌های شخصیتی در همه ابعاد به رشد و تعالی برسد.

عابدی با اشاره به مخاطب فرهنگی اضافه کرد: این مخاطب، روح ‌و شخصیت انسان است و به دلیل پیچیدگی شخصیت انسان، کار فرهنگی هم باید با پیچیدگی و ظرافت خاصی ارائه شود.

این مسؤول عنوان کرد: کار فرهنگی باید سیرت و صورت زیبایی داشته باشد چراکه بدون توجه به نیاز مخاطب، زمان، مکان، موقعیت‌ها و مصالح موجود جامعه، موفق نمی‌شود از این رو برخی اوقات باید ساعت‌ها مطالعه کرد و جوانب کار را بسیار دقیق و ‌کارشناسانه مورد مطالعه قرار داد تا کار فرهنگی با کیفیتی صورت گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور مطرح کرد: ورود به امور فرهنگی و انجام یک کار فرهنگی عمیق، نیاز به هزینه دارد و شاید برخی اوقات بتوان بدون هزینه کار فرهنگی انجام داد، اما نیازمند حمایت در این زمینه است.

عابدی با اشاره به تخصیص بودجه به امور فرهنگی در ردیف بودجه ‌دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: بودجه‌ای با عنوان بودجه مناسبت‌ها و امور فرهنگی در نظر گرفته شده است که به دلیل کم بودن میزان این بودجه، تناسبی با کار فرهنگی ندارد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید در بودجه‌های دانشگاهی تجدیدنظر کرده و تغییراتی در این زمینه به وجود آورد تا با حمایت از امور فرهنگی دانشگاه، بتوان از ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها بهره‌مند شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سیرت فرهنگی دانشجومعلمان باید مسؤولیت‌پذیر ‌و جهادی، ایثارگر و انقلابی و عدالت‌جو باشد تا دانشجومعلم با نشاط و پرامید بوده و تمرین امانتداری و صداقت کند.

عابدی با اشاره به این که دانشجومعلمان باید به هویت و فرهنگ خود ببالند، توضیح داد: سیرت فرهنگی علاوه بر بالندگی به تمدن و هویت خود باید مطالبه‌گر و اهل منطق باشد و بتواند با منطق، حق خود را از مسؤولان و همنوعان مطالبه کند.

این مسؤول با خطاب به دانشجومعلمان افزود: دانشجومعلمان به عنوان نخبگان و برگزیدگان فضای فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان و یاران فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در خصوص تشکیل کمیته راهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: با حضور اساتید برجسته از تمام دانشگاه‌های کشور چند کمیته راهبری، برای تبیین برنامه جامع فرهنگی دانشجویان تشکیل شده تا دانشگاه، دانشجومحور باشد.

عابدی گفت: دانشجومحور بودن یعنی دانشجویان با تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد، هیأت‌های مذهبی و انجمن‌ها، هویت فرهنگی به دست آورده که با یکدیگر ندای وحدت و مطالبه‌گری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اوقات دانشجویان در خوابگاه‌ها می‌گذرد، تشریح کرد: خوابگاه باید مکانی باشد که در آن کار فرهنگی انجام شود و تلاش ما این است که بودجه‌ای برای کار فرهنگی در این مکان برای دانشجویان اختصاص یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به نقش حضور اساتید در دانشگاه‌ها ادامه داد: برای استفاده از تجربیات، اساتید و هدفمندی فعالیت دانشجویان طرحی با عنوان اساتید مشاور فرهنگی ایجاد شده که در خدمت انجمن‌ها، کانون‌ها و نشریات قرار گیرند.

عابدی اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار طی سال جاری در کشور با عنوان طرح مشاوران فرهنگی در عرصه فضای راهیان نور اجرا شده که این مشاوران، کارورزی فرهنگی در کاروان‌های راهیان نور دارند و در پایان دوره مدرک رسمی مشاور فرهنگی به آن‌ها اعطا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :