چند صباحی است که بیماری واگیر تشکیک ، شایعه و تخریب بدجوری در استان اردبیل رواج یافته و تاسف بارتر اینکه این بیماری نه از سوی عوام که از سوی برخی نخبگان در حال اپیدمی شدن است.
کد خبر: ۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳ 15 February 2015
صفحه استانی خبرگزاری ایرنا در اردبیل نوشت: 
هر آن از سمتی از این استان ساز و صدایی مخالف شنیده می شود ، برنامه ای ، طرحی ، تصمیمی ، تدبیری و اقدامی با نطق های احساسی و غیر منطقی به تخریب کشیده می شود.

یکی خود را ناجی منطقه خود می خواند و دیگران را عامل واگرایی، آن دیگری خود را علامه دهر و کارشناس زبده دانسته و مقابل هر چیز علامت سواال می گذارد و آن دیگری خود را دایه مهربانتر از مادر می داند... و در این میان مردم عادی هاج و واج نظاره گر کاروان تخریب و تفرقه ای هستند که ساربانان آن نه از پیروان که در کمال تعجب از راهبران و نخبگان هستند.

آنهایی که می بایست علمدار وحدت و سکون و آرامش در استان باشند متاسفانه این روزها بدجوری به بیماری نسیان و شاید خدایی نکرده قدرت و کبر گرفتار شده و دانسته و ندانسته ویروس اختلاف و دودلی و تفرقه را در جامعه می گسترانند.

منادیان دیروزی وحدت و آل مجمع را چه شده است که جمع و شور و مشورت در خلوتگه را به فراموشی سپرده و هر آنچه که نباید بگویند در جمع پریشان و هیجان زده عوام بر زبان می رانند.

یکی خود را شمالی و مدافع تام آن می داند که رستم وار در پی احقاق حقی است که دیگران به توطئه آن را از منطقه ستاده اند ، دیگری خود را پطروس فداکارجنوب می داند که انگشت بر سوراخی گذاشته که اگر آن را بردارد قزل اوزن با آب های به هدر رفته اش به سمت زمین های تشنه مرکز روان خواهد شد ، آن دیگری هم از ریزعلی هایی می گوید که باید فانوسها و لباس های پاره شان را به نفت آغشته و از هم اکنون آماده باشند که قرار است هر شب در مسیر خط آهن هشدار خطر دهند و آن یکی هم قصه غارت دارد که مراقب باشید هوا بس آلوده است و نگذارید فراورده های پتروشیمی از این بیشتر هوای شهرتان را آلوده تر سازد .

خلاصه بدجوری بادهای سرد شمالی ، گرم جنوبی و گرد و غبار مرکز در استان اردبیل به پا خواسته و سکون و آرامش منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

بدجوری نواهای من شمالی ام ، من جنوبی ام ، من مرکزی ام از این سرزمین در حال برخواستن است و راهبرانی در بیش از یک سال مانده به مقصود و رویا به این نواها می دمند و زبانه های آتش تفرقه را شعله ور تر می سازند .

آهای اهل گفت و گو و خطابه ، آهای اهالی قانون و قاعده ، دعوای شمالی و جنوبی و مرکزیتان را به پستوهایتان ببرید ، در این سرزمین نیازمند به رشد، شمالی و جنوبی و مرکزی نداریم ، در این سرزمین تکیه داده به سبلان مغانی ، خلخالی و اردبیلی نداریم ، این سرزمین اهورایی را با اهریمن نفاق و تفرقه نیالایید که ...

دعواهایتان را به پستوهایتان برید ، شورهایتان را با هم کنید ، کارشناسی تان را به هم کنید ، خشمتان را بر هم و در خفا خالی کنید ، قهر و غضبتان را از همگان بدزدید که این مردم وحدت و همراهی می خواهند .

کاروان توسعه در استان اردبیل به چرخ تفرقه و تک روی به سرعت نمی افتد ، این کاروان با چرخ تدبیر و امید و با همراهی و وحدت سرعت گرفته و به قله های آمال نزدیکتر می شود، پس شما نیز به این کاروان بپیوندید و سنگ لای آن نگذارید .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :