اختصاصی تابناک/تابناک گزارش می دهد؛
صبح امروز نشیت مشورتی و هم اندیشی با حضور بخشدار مرکزی،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از دهیاران و اعضای شورای روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 25 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت،صبح امروز نشیت مشورتی و هم اندیشی با حضور بخشدار مرکزی،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از دهیاران و اعضای شورای روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
در این نشست،ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت : مبحث کتاب و کتابخوانی حلقه مفقوده سرانه بسیار پایین مطالعه اشت و حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور در تلاش است تا با فراهم آوردن بسته های فرهنگی مردم عزیز را در امر کتابخوانی تشویق کند.
سید ایرج کاظمی جو گفت:جشنواره روستا و عشایر هرساله در سطح روستاهای سراسر کشور در حال اجراست و باتوجه به اینکه دهیاران پل ارتباطی بین شورا و فرمانداری هستند،به صورت جدی این امر را پیگیری کنند و طرح های بسیار خوبی را به فراخوان کتاب ارسال کنند.
کاظمی جو ضمن تشکر از بخشدار مرکزی بابت تدارک چنین جلسه هم اندیشی افزود: در سال گذشته روستای دم کلات بویراحمد طرح بسیار خوب و نوینی را ارائه داده و توانستند مبلغ ۵۰ میلیون تومان در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی دریافت کنند.
کاظمی جو در پایان صحبت های خود گفت: در جشنواره امسال چنانچه طرحی انتخاب شود مبلغ یکصد میلیون تومان جایزه دریافت میکند.
بخشدار مرکزی کهگیلویه در این جلسه گفت: اگر انسان سالم باشد میتواند بدون از هیچ هزینه ای در دل مردم جای بگیرد و چنانچه مردم صالح بودن وی را تأیید کند خداوند هم نیز او را تأیید میکند و گر نه نمیتوان با زور و اصرار کسی را صالح و سالم کرد و این مهمترین پشتوانه یک فرد است.
حسینی پرور هدف از تشکیل این جلسه را ضمن آشنایی با همدیگر،هم اندیشی و مشورت در مورد برخی از مسائل عنوان کرد.
وی از دهیاران خواست با توجه به اینکه حلقه وصل بین مسئولین و مردم هستید پس با مردم روراست باشند و صداقت داشته باشید.
حسینی پرور در بحث انتخابات دهیاران با وجود آنکه بعضی از دهیاران ملاک انتخاب خود را عملکرد دهیار دانستند اما بعضی دیگر فقط به دنبال اجرای قانون بودند و به گمان خوشان فکر میکردند ما در مبحث انتخاب درست دهیاران به دنبال قصد و غرضی هستیم،چیزی که درست نبود و هدف ما رضایت دهیاران همراه با تدبیر و دخیل دانستن همه موارد بود.
حسینی پرور گفت: در دولت تدبیر و امید بیشتر از همیشه به روستاها توجه شده است و این مورد کاملأ عیان و مشخص است.
وی افزود: دهیاری بر اساس سه محور ؛کمک هایی مردمی،عوارض کارخانجات و کمک دولتی ادارهرمیشوند که متأسفانه در بخش مرکزی نه کمک مردمی مشاهده میشود و نه کارخانه ای موجود هست که به دهیاری ها کمک شود، تنها همان کمک دولتی است که خوشبختانه در حدود ۲۵ روستا معابرشان جدول گذاری و آسفالت شده است.
بخشدار مرکزی در پایان گفت : یکی از مهمترین مشکلات شوراهای روستا و دهیاران ناهماهنگی و عدم اطلاع اعضای شورا از اعتبارات دهیاری میباشد،انتظار هست در این مورد همکاری بیشتری صورت بگیرد.


گزارش: سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :