کد خبر: ۵۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 22 June 2015
رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان البرز از امحاء بیش از ۱۰ تن مواد مخدر در روز شنبه ۶ تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین کنفرانس خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز روز به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ظهر امروز برگزار شد. علی اسدیان در این خصوص با اشاره به برگزاری همایش خانواده بهبود یافتگان و سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: این دو همایش هفدهم خردادماه با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار شدند.

رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان البرز از کشف ۱۰ تن انواع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: مواد مخدر توسط پلیس مواد مخدر و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشف شد.

وی از انجام فعالیت‌های مطلوب ظرف دو هفته گذشته در البرز خبر داد و گفت: مردم با مواد مخدر درگیر هستند و در این زمینه خانواده ها هدف قرار گرفته اند به همین منظور باید با شعار اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از مردم یاری بگیریم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان طالقان و نظرآباد در زمینه مواد مخدر وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرستان ها دارند، گفت: در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه شهرستان ساوجبلاغ دارای وضعیت بهتری است.

نگرش مردم و مسئولان نسبت به معتادان تغییر کرده است

اسدیان در ادامه بیان کرد: کارگاههای شیشه در البرز وضعیت ناامنی دارند گفت: با توجه به اطلاعاتی که موجود است در زمینه مبارزه با مواد مخدر شیشه در البرز فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی از کشف مواد مخدر در مسیر ترانزیت خبر داد و گفت: ورود مواد مخدر از استان‌های غربی رصد‌ می شود. در این زمینه برخوردهای خوبی انجام شده است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان البرز در زمینه آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی فعالیت های مستمر خوبی انجام شده است.

اسدیان آگاه‌سازی خانواده‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و نقش رسانه‌ در آگاه سازی خانواده نسبت به برخورد با این معضل اجتماعی را برجسته خواند و گفت: موضع مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود همکاری مردم با اهمیت است و موفقیت در این زمینه منوط به حضور مردم است.

این مسئول افزود: خوشبختانه نگرش مردم و مسئولان نسبت به معتادان تغییر کرده است و دیگر معتادان را مجرم تلقی نمی کنند و به عنوان بیمار می شناسند.

وی با اشاره به اینکه نباید با معتادان برخورد بازداشتی داشته باشیم و روانه زندان شوند، بیان کرد: بازپروی معتادان در مراکز ترک اعتیاد می تواند به این افراد کمک کند ولی به علت کمبود امکانات زمینه استفاده برای همه معتادان فراهم نمی شود و همین مسئه نگرانی های زیادی را به دنبال دارد.

به کارفرمایان که معتادان بهبود یافته را جذب کنند وام کم بهره تعلق خواهد گرفت

رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان البرز طول درمان برای معتادان را به صورت مستمر اعلام کرد و گفت: معتادان پس از سپری کردن مراحل بازپروری آموزش‌های متفاوتی می بینند تا در مقابل آسیب‌های اجتماعی از خود مقاومت بیشتری نشان دهند.

اسدیان فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم خواند و گفت: در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است که فضاهایی برای اشتغالزایی معتادان بهبود یافته فراهم شود.

این مسئول از پرداخت وام کم بهره به کارفرمایان برای جذب معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت: در کارگروه های فعال می شود که در آن دستگاههای دولتی موظف به جذب معتادان بهبود یافته می شوند برای تحقق این موضوع با شهرداری هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه مراکز بازپروری معتادان استیجاری است از واگذاری زمینی از سوی راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این زمین مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۱۶۰ نفر احداث می شود که معتادان با معرفی دستگاه‌های قضایی در این مراکز نگهداری می شوند.

رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان البرز در پایان گفت: مراکز ماده ۱۶ تنها از معتادان مرد نگهداری می کند برای بانوان کمپ‌ها و مراکز اقامتی میان‌مدت ایجاد شده است که توسط بخش خصوصی نگهداری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی