رضوانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از اهتمام صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کارآفرینان و صنعتگران صنایع دریایی قدردانی کرد و افزود: این تفاهم نامه در هفت استان ساحلی شامل گیلان، مازندران، گلستان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح در هر استان به طور متوسط یک هزار فرصت شغلی ایجاد گردد.
کد خبر: ۵۱۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 04 November 2017
تفاهم نامه ساماندهی کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور در حوزه دریایی به امضای نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و رضوانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی رسید.

نوراله زاده در این نشست ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری های پیشین با صندوق توسعه صنایع دریایی اظهار امیدواری کرد که ادامه این روند منجر به توسعه این صنعت در استان های هدف گردد.

وی دریا و ثروت های نهفته در آن را یکی از منابع مهم توسعه اقتصادی کشورها دانست و افزود: انعقاد این تفاهم نامه فرصت مناسبی بمنظور بهره برداری از پتانسیل ها و قابلیت های حوزه دریا برای مردم منطقه و کشور می باشد.

رضوانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی نیز در ادامه از اهتمام صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کارآفرینان و صنعتگران صنایع دریایی قدردانی کرد و افزود: این تفاهم نامه در هفت استان ساحلی شامل گیلان، مازندران، گلستان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح در هر استان به طور متوسط یک هزار فرصت شغلی ایجاد گردد.

وی عنوان نمود: به منظور تسریع در اجرای موضوع تفاهم نامه و بررسی طرح ها کمیته مشترکی با حضور نمایندگان طرف های تفاهم نامه تشکیل می گردد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی همچنین در خصوص ارائه آموزش های مورد نیاز، مشاوره و کمک های علمی و فنی برای توانمندسازی افراد متقاضی اعلام آمادگی کرد.

رضوانی افزود: بر اساس این تفاهم نامه ارزیابی های لازم فنی و اقتصادی طرح ها توسط صندوق توسعه صنایع دریایی و اقدام به تشکیل پرونده، بررسی واخذ مدارک و مستندات لازم و نهایتا پرداخت تسهیلات مطابق با ضوابط صندوق کارآفرینی امید صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است مبلغ کل اعتبار این تفاهم نامه چهار هزار و 200میلیارد ریال می باشد که هزار و 400صد میلیارد ریال توسط صندوق دریایی و مابقی توسط صندوق کارآفرینی امید تامین اعتبار می  شود. 

تسهیلات موضوع این قرارداد طرح های حوزه گردشگری دریایی، خود اشتغالی در حوزه صنایع دریایی، ایجاد مراکز ارائه خدمات دریایی، حمایت از مشاغل ایجادی حاصل از طرحهای فن آورانه و دانش بنیان در حوزه صنایع دریایی، تأمین تسهیلات جهت تعمیر کشتی ها و قایق ها به منظور توسعه و پایداری مشاغل موجود، حمایت از توسعه و پایداری مشاغل در کارگاه های ساخت و تعمیر تجهیزات دریایی و ارائه تسهیلات به کشتی های خدماتی می باشد.

سقف تسهیلات پرداختی از محل اعتبار مشترک به طرح های معرفی شده دارای توجیه فنی و اقتصادی، حداکثر سه میلیارد ریال می باشد و کارمزد تسهیلات اعطایی مطابق آخرین بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران 4% به ماخذ سال می باشد. 

سهم آورده متقاضی در طرح های موضوع این تفاهم نامه به میزان حداقل بیست درصد مجموع سرمایه ثابت و سرمایه درگردش مورد نیاز طرح و درچارچوب ضوابط و مقررات صندوق کارآفرینی امید خواهد بود و دوره بازپرداخت اقساط (با احتساب دوره تنفس و راه اندازی حداکثر 6ماهه)، شصت ماه می باشد. 

این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت پنج سال شمسی معتبر می باشد و در پایان این مدت با توافق طرفین قابل تمدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :