مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون 6 هزار و 534 زائر اربعین حسینی در این استان اسکان یافته اند.
کد خبر: ۵۲۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 08 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلیمانی اظهار کرد: این تعداد زائر در مساجد و پایگاه های امدادرسانی این جمعیت و 2 اردوگاه اسکان زائران در مرز مهران اسکان یافته اند.
 
وی ادامه داد: همچنین این جمعیت از زمان آغاز سفر زائران اربعین حسینی(ع) تا صبح امروز به مصدومان 79 حادثه اعم از جاده ای و غیر جاده ای امدادرسانی کرده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه از این حوادث که هشت فقره آن مربوط به سوانح رانندگی بوده، گفت: از این تعداد 77 نفر توسط این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده اند.
 
وی اظهار کرد: عملیات امداد رسانی این جمعیت به زائران اربعین حسینی از هشتم آبان ماه جاری آغاز و تا 28 آبان ماه بازگشت زائران از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.
 
جمعیت هلال احمر در ایام اربعین سال گذشته به 28 هزار و 422 زائر در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران خدمات درمانی و امدادی ارائه کرد و 22 هزار و 663 زائر در شهرستان مرزی مهران توسط این جمعیت در 14 مکان اسکان داده شدند.
 
از 20 آبان تا سوم آذر پارسال در مجموع امدادگران این جمعیت به 59 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در جاده های استان ایلام و راه های منتهی به مرز بین المللی مهران که منجر به زخمی شدن 225 نفر شد، امداد رسانی کردند.
 
از ابتدای ماه صفر تاکنون 946 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی وارد عراق شده اند که 100 هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :