تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 14 اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۵۴۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 19 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حیدر صادقی اظهار کرد: ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در توسعه گردشگری روستایی و اشتغال پویای جامعه روستایی نقش عمده‌ای دارد.
وی افزود: واحدهای اقامتی بوم گردی روستایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاها و در طبیعت محیط‌های روستایی احداث می‌شوند که علاوه بر ارائه خدمات اقامت، خدمات گردشگری بومی محلی به گردشگران داده می‌شود.
صادقی با اشاره به اینکه محدودیتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در خصوص اخذ مجوز اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی وجود ندارد، تصریح کرد: حمایت‌ها از متقاضیان طرح‌های اشتغال روستایی از سوی این اداره کل انجام می‌شود که افراد پس از اخذ مجوزات لازم به منظور اعطا تسهیلات، به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 14 اقامت‌گاه بوم‌گردی با پراکندگی مناسب در نقاط مختلف استان وجود دارد که از این تعداد هشت اقامت‌گاه در سال جاری راه‌اندازی شده است.
صادقی گفت: 10 اقامت‌گاه بوم‌گردی در حال اخذ مجوز هستند که امید است تا پایان سال جاری احداث شوند.
وی خاطرنشان کرد: کم بودن متقاضیان ایجاد طرح‌های گردشگری در استان از مشکلات این بخش است که به دلیل نداشتن تجربه کافی در زمینه گردشگری، افراد به این سمت و سو حرکت نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :