فرماندار تویسرکان خواستار تغییر الگوی اقتصادی و درآمدی تویسرکانی ها شد.
کد خبر: ۵۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 29 June 2015

فرماندار تویسرکان گفت: الگوی اقتصاد و درآمدزایی عمومی در این شهرستان باید به سمت و سوی صنعت و خدمات محوری تغییر کند.

به گزارش ایرنا؛ مهرداد موسوی افزود: در حال حاضر مهمترین منبع درآمد عمومی مردم شهرستان تویسرکان، باغداری و کشاورزی است که در سالهای اخیر با توجه به خشکسالی و سرمازدگی با کمبود قابل توجه تولید مواجه شده است.

وی بیان کرد: مردم باید علاوه بر حرکت به سوی چند بعدی کردن منابع درآمدزایی خود، از حالت پرورش تک محصولی در باغات و مزارع خارج شوند تا بازده اقتصادی بیشتری به دست آورند.

فرماندار تویسرکان تاکید کرد: باید یک حوزه تخصصی در کشور ایجاد شود که با توجه به مولفه های بومی، شرایط جوی و اقلیمی و نوع خاک هر منطقه از کشور، الگوی کشت مناسب را برای آن کارشناسی و اعلام کند.

وی با تصریح بر اینکه این حرکت باید به دور از سیاسی کاری و ملاحضه های سیاسی بر اساس روال تخصصی و فنی انجام گیرد اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در مناطق مختلف کشور نظیر تویسرکان یک مساله زمان بر محسوب می شود که می بایست با توجه به کمبود منابع آب زیر زمینی از سالهای قبل روند حرکت خود را آغاز می کرد.

موسوی ادامه داد: در سال جاری به دلیل سرمازدگی بیش از 80 درصد باغ های گردو و بیش از 40 درصد مزارع تویسرکان، رکود در حوزه اقتصادی، درآمدزایی عمومی و قدرت خرید مردم ایجاد شده که نشان دهنده لزوم تغییر الگوی اقتصادی شهرستان و خروج از تکیه بر محصولات معدود باغی و زراعی است.

وی متذکر شد: در حال حاضر ابزار خاص قانونی برای ملزم کردن افراد به تغییر الگوی کشت وجود ندارد و پیشبرد اهداف در این حوزه تنها با اهرم فرهنگ سازی، روشنگری و اطلاع رسانی دنبال می شود.

تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که با برخورداری از بیش از پنج هزار و 400 هکتار باغ های گردو، اقتصادی مبتنی بر باغداری و کشاورزی دارد.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 80 درصد باغ های گردوی این شهرستان به دلیل افت ناگهانی دمای هوا دچار خسارت شدید شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :