فرماندار يزد با بیان این‌که سازمان‌هاي مردم نهاد از بطن جامعه بوده و از خود مردم تشكيل مي‌شود،‌گفت: استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد در ريشه كن كردن بي سوادي ضروری است.
کد خبر: ۵۴۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 31 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»، «مصطفي سالاري» در جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد با تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته در راستاي ريشه كن نمودن بي‌سوادي در شهرستان يزد،‌ اظهار کرد: در سال‌هاي اخير بخش قابل توجهي از افراد بي سواد از نعمت سواد برخوردار گشته‌اند كه اميدواريم تا در آينده‌اي نزديك با اقداماتي كه از سوي دستگاه‌هاي اجرايي عضو اين شورا انجام خواهد شد شرايط موجود نيز بهبود يافت .

وی افزود: متأسفانه در سال‌هاي گذشته به دليل استقرار صنايعي كه اغلب به نيروي كار يدي احتياج داشته‌اند مهاجرت‌هايي از ساير شهرستان‌ها، استان‌ها و يا حتي برخي از كشورها به يزد صورت گرفته كه در حال حاضر مشكلاتي از جمله كندي رفع بي سوادي در مركز استان را به دنبال دارد .

سالاري در ادامه براستفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد در ريشه كن كردن بي‌سوادي تأكيد كرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌هاي مختلف به عنوان بازوان توانمند دولت در مسائل اجرايي هستند و قطعاٌ مي‌توانند به عنوان يار دولت در مبارزه با بي‌سوادي تأثيرگذار باشند .

فرماندار یزد خواستار بسیج همگانی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت ریشه کن کردن بی‌سوادی در یزد شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بخش قابل توجهي از جمعیت بی سوادان یزدی را اتباع خارجي تشکیل می دهند كه ضرورت دارد روند جذب، شناسايي و سواد آموزي اين افراد را نيز با همكاري اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري براي تسريع بيشتر در دستور كار قرار گيرد .

این مقام مسئول در پايان با بیان این‌که برای جذب افراد بی سواد جهت سواد آموزی باید از اهرمهای تشویقی و حتي بازدارنده استفاده نمود،گفت: در سال 94 سياست‌هاي تشويقي از سوي دولت اعلام شد كه اين روند در سال‌هاي بعد نيز ادامه داشته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :