کارگردان و فیلم‌ساز مشهور کشور گفت: عزت ما اجازه نمی‌دهد تا زیر بار ذلت استکبار جهانی رفته و در برابر زیاده‌خواهی‌های آنها تسلیم شویم.
کد خبر: ۵۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رهبر قنبری صبح امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان بسیجی در اردبیل اظهار کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که ملت ایران در برابر همه فشارها،‌ تهدیدها و تلاش تحقیرآمیز استکبار جهانی ایستاده و هیچ وقت از سنگر مقاومت و ایستادگی پا عقب نکشیده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم از قافله پیشرفت و ترقی عقب نمانیم ناچاریم به علوم و فنون روز مجهز شویم و هرگونه سهل‌انگاری و سستی در دستیابی به علوم و فنون متداول روز کشور ما را به ورطه سراشیبی و سقوط هدایت خواهد کرد.

این کارگردان و فیلم‌ساز گفت: استفاده صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای و سایر دانش و فنون رایج، حق همه کشورهاست که قانون جنگلی حق وتوی اعضای دائمی شورای امنیت ابزاری برای محروم‌سازی کشورهای مختلف جهان از دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است.

قنبری تصریح کرد: ملت ایران به لحاظ پیشینه و تاریخ و تمدن خود باید بیشتر از این به فناوری‌ها دست می‌یافت که متاسفانه کشورهای تازه به دوران رسیده و خیانت‌های خفت بار حاکمان دست نشانده در دوران گذشته مانع از ورود ایران به این عرصه‌ها شد.

وی یادآور شد: ما به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در بسیاری از زمینه‌ها و عرصه‌ها به پیشرفت‌های قابل ملاحظه و شگرفی دست یافته‌ایم که مشکلات موجود در کشور در مقایسه با این پیشرفت‌ها جایی برای بحث و تامل ندارد که یکی از این پیشرفت‌ها دستیابی دانشمندان جوان کشور به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است.

این کارگردان و مستندساز با اشاره به کارشکنی کشورهای اروپایی در مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: قدر مسلم است که سران این کشورها به دنبال حل مشکلات معیشتی سایر ملل نیستند آنها فقط به فکر مردم خودشان هستند که با راه‌اندازی جنگ و خشونت و درگیری در سایر کشورها و با فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی تلاش می‌کنند شکم مردم خود را پر کنند.

قنبری بیان کرد: من به دنیا اعلام می‌کنم چشم‌های خود را باز کنند و با دیده احترام به ملت ایران نگاه کنند ملت ایران دیگر زیر بار ذلت و خواری نخواهند رفت و با ایستادگی در برابر فشارهای تحمیلی زورگویان عالم به اهداف ترسیم شده انقلاب اسلامی دست خواهند یافت.

وی گفت: ما از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مسائل هسته‌ای و سایر مسایل کشور قاطعانه حمایت می‌کنیم و معتقدیم راه نجات کشور در گرو حمایت از رهنمودهای ارزشمند و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است و طور به قطع و یقین ایشان بیشتر از همه کس منافع ملت ایران را دنبال می‌کنند و دلسوزتر از همه از حق و حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند و به جد برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :