رئیس کمیته امداد در تبریز:
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در جریان سفر به تبریز، صبح امروز (پنج‌شنبه) با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و درخصوص سیاست‌ها و برنامه‌های این نهاد برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلق گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۵۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 25 January 2018

مهندس سید پرویز فتاح در این دیدار با اشاره به هدف‌گذاری مشترک دولت و کمیته امداد در راستای رفع فقر مطلق، گفت: استان آذربایجان شرقی این استعداد را دارد که به‌عنوان اولین استان این سیاست را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که هیچ فردی به‌خاطر فقر، تحت پوشش کمیته امداد نباشد و این کار واقعاً قابل تحقق است، افزود: تحقق این امر در استان آذربایجان شرقی، اراده نظام را در این زمینه بالا می‌برد و ما می‌توانیم به کل کشور نشان دهیم که این کار شدنی است.

فتاح، ضمن قدردانی از روحیه جهادی استاندار آذربایجان شرقی، خواستار حمایت او از کمیته امداد استان شد تا در یک برنامه مشخص زمان‌بندی شده، سیاست رفع فقر مطلق در یکی از شهرستان‌های استان و سپس در شهر تبریز عملیاتی شود.

رئیس کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه کمیته امداد در مسیر رفع مطلق، با دولت هماهنگی است و مجلس هم شناخت خوبی از موضوع دارد که این همدلی ملی موجب ایجاد آرامش در جامعه هدف ما شده است.

مهندس فتاح از اختصاص دو هزار و یکصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد و گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از این تسهیلات، 111 میلیارد تومان است که تاکنون 50 درصد از آن جذب شده است و امیدواریم تا پایان سال کل این رقم جذب و تبدیل به اشتغال شود.

وی، تأمین مسکن نیازمندان را نیز از اولویت‌های اصلی کمیته امداد ذکر کرد و با بیان اینکه در چند سال اخیر تحول خوبی در این زمینه ایجاد شده است، افزود: اختصاص مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به مددجویان و واگذاری زمین‌ برای ساخت مسکن مددجویان از کارهای موثر در این زمینه است.

رئیس کمیته امداد همچنین از کمک‌های مردم تبریز و آذربایجان شرقی به کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: صد درصد هدف‌گذاری کمیته امداد در جذب کمک‌های مردمی برای سال جاری، در ده ماهه نخست سال در این استان محقق شده و کمیته امداد استان از محل این کمک‌ها، ساخت یکصد واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان غرب کشور را نیز تعهد کرده است.

فتاح با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی و پوشش کمیته امداد در آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است، گفت: در یک‌ونیم سال اخیر در سایه سیاست خودکفایی، 15 درصد از آمار مددجویان کمیته امداد کاهش یافته و کارهایی که در این استان انجام شده الگویی برای کل کشور است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :