استاندار اردبیل گفت: در صورتی که معلولان به طور گروهی مبادرت به تشکیل شرکت و یا تعاونی در سطح استان کنند با استفاده از راهکارهای پیش‌بینی شده در قانون برای کمک به فعالیت کاری آنها تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۵۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 01 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از معلولان استان اردبیل در محل استانداری اظهار داشت: انتظار می‌رود که معلولان استان اردبیل با تشکیل تعاونی و استفاده از ابزارهای قانونی برای کارآفرینی در سطح استان اردبیل تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از تجارب و توان علمی این قشر در راستای محقق شدن اهداف توسعه‌ای استان اردبیل گفت:‌ نباید معلولیت این افراد مانعی بر سر راه فعالیت اقتصادی و اشتغال و حضور آنهادر جامعه باشد چرا که این قشر دارای توانمندی‌های بالایی در برخی حوزه‌ها هستند که باید از این توانمندی‌ها بهره‌برداری بهینه کرد.

استاندار اردبیل بیان کرد:‌ در صورتی که معلولان به طور گروهی مبادرت به تشکیل شرکت و یا تعاونی کنند با استفاده از راهکارهای پیش‌بینی شده در قانون برای کمک به فعالیت کاری آنها تلاش می‌کنیم چرا که اینامر می‌تواند تاثیرات و نتایج بسیار مثبت وقابل قبولی داشته باشد.

خدابخش با اشاره به سهمیه معلولان در استخدام دستگاه‌های مختلف تصریح کرد:‌ باید سهمیه تعیین شده برای معلولان در استخدام‌های ادارت و دستگاه‌های اجرایی مختلف در سطح استان رعایت شده و تلاش کنیم تا از توان این قشر در ادارات استفاده شده و زمینه‌های حضور هر چه بیشتر معلولان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم شود.

وی افزود:‌ قانون مفاد متنوعی را برای حمایت از این قشر در نظر گرفته که عملی شدن این مفاد و قوانین گشایش محسوسی را در زندگی فردی و اجتماعی معلولان ایجاد می‌کند که امیدواریم تمامی مسئولان مربوطه و متولیان این امر تلاششان بر اجرایی شدن قوانین حمایت از معلولان و بهبود زندگی این قشر باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :