فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: اعتبارات ویژه برای تقویت جشنواره‌ها و مسائل فرهنگی، هنری، ادبی و اعتقادی در شهرستان پارس‌آباد اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۵۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 04 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی احمدی در آئین عصر شعر در جمع شاعران و مسئولان ارشاد در محل سالن ارشاد پارس‌آباد اظهار داشت: فعالان عرصه فرهنگی و هنر و انجمن شعر و ادب باید با انسجام و وحدت و مدیریت اعتقادی و فرهنگی در اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی گام‌های موثری در مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان بردارند چرا که دشمنان اسلام با به راه انداختن جنگ 8 ساله بر ملت ایران نتوانستند کاری انجام دهند و در حال حاضر پایه‌های فرهنگی و دین ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد انجمن شعر و ادب را فعال‌ترین انجمن در سطح شهر پارس‌آباد دانست و افزود: شعرای این شهرستان توانسته‌اند بیش از 50 کتاب را به چاپ برسانند و در استان نیز دارای جایگاه خوب و مناسبی هستند.

وی با بیان اینکه باید در مسائل فرهنگی بیشتر از عمرانی هزینه کنیم، گفت: شعری که پایه اعتقادی و دینی داشته باشد سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود و هر چه برنامه‌های فرهنگی بیشتری در سطح شهرستان برگزار شود از آسیب‌های اجتماعی و گرایش جوانان و نوجوانان به سمت ناهنجاری‌ها کاسته می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه شاعران با زبان شعر توانسته‌اند مفاهیم دینی، معنوی و اعتقادی را با زبانی رسا جاودانه کنند، تصریح کرد: شاعران همواره در صحنه‌های مهم و سرنوشت‌ساز کشور حاضر بوده و ایفای نقش کردند.

احمدی با اشاره به اینکه شاعران می‌توانند با تکیه بر احساس لطیف و ذهن خلاق خود و با سرودن اشعار اصیل و جاودان، نقش مهمی را در عرصه‌های فرهنگ و ادب بر عهده بگیرند، اظهار کرد: گسترش اشعار اخلاقی و معنوی در جامعه می‌تواند در ترویج فرهنگ اصیل دینی موثر باشد و در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان کمک شایانی کند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در بخش فرهنگ و هنر بیان کرد: با افزایش اعتبارات کمیته فرهنگی شهرستان این حوزه به‌صورت ویژه حمایت می‌شود تا هنرمندان بدون دغدغه به فعالیت‌های فرهنگی هنری خود بپردازند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با تاکید بر ایجاد نشاط در جامعه که پارس‌آباد از ظرفیت‌های بالایی در این حوزه برخوردار است، بیان کرد: در مورد تامین و اختصاص اعتبارات ویژه برای تقویت جشنواره‌ها و مسائل فرهنگی، هنری، ادبی و اعتقادی در این شهرستان تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :