امام جمعه موقت شهرستان یزد با بیان این که فواید کتابخوانی باید به مردم گوشزد شود،اظهار كرد: سرانه مطالعه کتاب در کشور مناسب نیست .
کد خبر: ۵۷۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹ 27 February 2018

حجت الاسلام و المسلمین «محمد حسن معزالدینی» در برنامه جنبی نمایشگاه کتاب یزد که به همت مدیریت کتابخانه‌های یزد با عنوان «کتاب تاثیرگذار من» برگزار شد، اظهار كرد: اجرای طرح «کتاب تاثیرگذار من» می‌تواند در ارتقاء سرانه مطاله کتاب و کتابخوانی در استان یزد موفق باشد . 

وی در ادامه به پیشینه فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: ملتی که اهل مطالعه نباشد، خطاهای گذشته را تکرار می‌کند . 

وی با اشاره به این که قدم‌های مثبتی در راستای کتاب و کتابخوانی برداشته شده است،در عین حال تاکید کرد که متاسفانه جامعه با کتاب و کتابخوانی فاصله عمیقی دارد . 

به گفته امام جمعه موقت یزد، متاسفانه در کشور به نوعی کتاب گریزی وجود دارد که این آسیب باید از سوی نهادهای متولی امر شناسایی و به حاقل ممکن برسد . 

وی معتقد است؛ کتابخانه‌های باید به یاری مردم بیایند که یکی از این یاری رساندن‌ها می‌تواند اجرای طرح موفق «کتاب تاثیرگذار من» باشد . 

حجه الاسلام و المسلمین معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود از آداب نویسندگی و نشر گفت و اظهار كرد: همانطور که خدا به قلم قسم خورده است باید حرمت آن از سوی نویسندگان حفظ و رعایت شود . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :