نکته مهم در این نظرسنجی این است که برخی مدیران خود ، نزدیکان و حتی گاها کانال های اطلاع رسانی دستگاه خود را برای موفقیت در این نظرسنجی بسیج کرده اند! و مصرانه می خواهند که به کانال مورد نظر رفته و به شخص مورد نظر رای دهند!
کد خبر: ۵۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 26 March 2018
این روزها شبکه های اجتماعی چنان در لایه های مختلف جامعه نفوذ کرده اند که گاها مشاهده می شود ، مدیران و مسئولان خود به ترویج دهنده ی فرهنگ های غلط تبدیل شده اند!
ماجرای نظرسنجی های تلگرامی یکی از مواردی است که در برخی کانال ها بنابر اهدافی تعیین می شوند و تا حدود زیادی هم توانسته اند این اهداف را برای مدیران خود تامین کنند.
اما چند روزی است که یکی از کانال های تلگرامی استان اقدام به نظرسنجی نموده است که به جاه های جالبی هم رسیده است و هر چه جلوتر می رویم بهتر مشخص میشود که با چه تیپ مدیرانی در کهگیلویه و بویراحمد روبرو هستیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برگزاری نظر سنجی یکی از مواردی است که به طور معمول در رسانه ها و شبکه های مجازی به رای مردمی گذاشته می شود و گاهی می تواند زمینه تحلیل و تصمیم گیری هم باشد و حتی به حل بسیاری از مشکلات هم کمک نماید. اما گاهی این نظرسنجی ها می تواند نشان دهد که مدیران چگونه فکر می کنند و زوایای پنهان تفکرات آن ها را عیان کند. اینکه هدف این کانال تلگرامی واقعا یک نظر سنجی معمولی بوده و یا اینکه می خواسته نشان دهد که چقدر بعضی از مدیران ظاهر بین و بی برنامه هستند موضوعی است که باید خود ترتیب دهندگان نظرسنجی در مورد آن اظهار نظر کنند اما برای بسیاری از افراد ، واکنش نزدیکان این مدیران که گاها تا کانال های رسمی خبر رسانی دستگاه آن ها آنها هم کشیده شده است از اتفاقات خنده داری است که مایه ی تاسف است.
در این نظرسنجی ، این کانال تلگرامی مدیران را در دسته های چند نفری به رای مردم گذاشته است تا مشخص شود که کدام مدیر عملکرد بهتری داشته است و می تواند به فینال برسد. نکته مهم در این نظرسنجی این است که برخی مدیران خود ، نزدیکان و حتی گاها کانال های اطلاع رسانی دستگاه خود را برای موفقیت در این نظرسنجی بسیج کرده اند! و مصرانه می خواهند که به کانال مورد نظر رفته و به شخص مورد نظر رای دهند!
 
واکنش جالب یکی از کانال های تلگرامی
اما یکی دیگر از کانال های تلگرامی مربوط به سایت خبری استان واکنش جالبی به این اقدام مدیران نشان داده است که در نوع خود بسیار جالب است!
در این کانال تلگرامی نوشته شده است : تو دو سه روز اخیر برخی از مدیران و یا نزدیکان آنان به تکاپو افتادند که تو نظر سنجی یکی از سایت های محلی(کانال تلگرامی سایت محلی) رتبه مناسبی کسب کنند ـ این افراد با ارسال متن نظرسنجی به نزدیکان عاجزانه تقاضا دارند که رای بگیرند.
خدمت این مدیران عرض میشه که مدیری که هنوز درک نکرده که هدف این گونه نظرسنجی ها چیه و یا اینکه نمی دونه با یه رباط میشه ۱۰۰ رای داد و نتیجه را براحتی تغییر داد و یا اینکه بدون اینکه تلاشی کنه که رضایت ارباب رجوع رو بدنبال داشته باشه و یا اونقدر تنبلی میکنه ،که بجای تلاش برای توسعه و رسیدن به اهداف دستگاه مربوطه خود بخواهد با التماس و خواهش اول بشه به درد جرز لای دیوار میخوره.....
آقای استاندار با چنین مدیرانی قرار است به توسعه برسیم؟
همانگونه که در بالا هم اشاره شد ، نظرسنجی اگر بر اساس اصول آن برگزار شود ، می تواند کمک شایانی برای تحلیل و برنامه ریزی مسئولین باشد اما این اقدام برخی مدیران که شاید یکی از اهداف این کانال تلگرامی هم بوده باشد ، نشان دهنده تفکرات عجیب در خصوص موفقیت حوزه ی کاری خود است.
حال آقای استاندار باید ازخود این سوال را بپرسیم که آیا ما می توانیم با مدیرانی که موفقیت در کار خود را در به فینال رسیدن در یک نظرسنجی کانال تلگرامی می بینند ، به توسعه برسیم؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :