کد خبر: ۵۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 06 July 2015
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز برضرورت استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.
رحیم بنامولایی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز،گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار واحد صنعتی دراستان البرز فعالیت دارند که بخشی از این واحدها به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز که رکود و تورم گریبان اقتصاد کشور را گرفته به جای این که به فکر صدور مجوز و کلنگ زنی ساخت واحدهای جدیدتولیدی و صنعتی باشیم باید فکری برای استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای موجود بکنیم.
بنامولایی افزود: امروز بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل مشکلاتی چون عدم سرمایه یا نداشتن مواد اولیه با نیمی از ظرفیت واقعی خود فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر شرایطی فراهم شود که این واحدها بتوانند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند علاوه بر این که حجم تولید درکشور بالا می‌رود، زمینه اشتغال‌زایی برای عده زیادی فراهم می‌شود.
این مسئول گفت: بدون شک با افزایش تولید داخلی شاهد کاهش رکود و تورم درمدت زمان کوتاهی خواهیم بود و به این ترتیب اقتصاد کشور نفسی تازه می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز قیمت بالا و کیفیت پایین کالاها را از دلایل ایجاد رکود اقتصادی درکشور اعلام کرد و افزود: تا زمانی که قیمت کالاها بالا باشد وکیفیت آنها پایین، در وضع رکود کشور تغییری ایجاد نمی‌شود و مردم ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغی بیشتر کالای با کیفیت خارجی خریداری کنند.
وی یادآورشد: باید دست مردم را در خرید کالاهای مورد نظرشان باز بگذاریم و با درجه‌بندی محصولات انتخاب کیفیت کالاهایی که می‌خواهند خریداری کنند را به خودشان واگذار کنیم.
بنامولایی تصریح کرد: با درجه‌بندی کیفیت کالاها و محصولات زمینه برای رقابت سالم بین تولیدکنندگان بالا می‌رود و به این ترتیب کیفیت کالاهای ایرانی خود به خود بالا می‌رود.
وی اظهارکرد: باید با مدیریت برند و ایجاد بازار رقابتی سالم زمینه جذب سرمایه گذار و رهایی از بازار تورمی را فراهم کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در پایان با اشاره به این نکته که اقتصاد باز به معنای رقابت سالم است نه سیاه بازی و ایجاد بازار سیاه، گفت: امروز اگر محصولاتمان را براساس میزان کیفیت درجه‌بندی کنیم، دیگر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ها نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی