سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: راهداران در کنار دستگاه‌های امدادرسان در همه محورهای استان یزد آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
کد خبر: ۵۸۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 01 April 2018

سعید برازنده مقدم به دنبال بازدیدهای دوره‌ای از راهداری‌ها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در بازدید از محور بافق ـ بهاباد اظهار داشت: در این سفر محور، علائم و وضعیت راه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و از کشیک‌های نوروزی بازدید شد.

وی با اشاره به بازدید از ایستگاه‌های صلواتی بیان کرد: کشیک‌های نوروزی راهداری نیز در همه محورها مستقر و در کنار دستگاه های امدادرسانی از جمله هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی، آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

برازنده مقدم عنوان کرد: در نزدیکی شهرستان بهاباد بین روستای پرک تا بهاباد پروژه ای با مشارکت فرمانداری این شهرستان در حال احداث است که از این پروژه بازدید شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه بیان کرد: این پروژه شامل باند دوم محور بهاباد ـ پرک است که ۱۲ کیلومتر از این مسیر زیرسازی و آماده شده است.

برازنده مقدم با بیان اینکه عملیات روسازی و آسفالت نیز قرار است، انجام شود، افزود: مقرر شده ادامه این مسیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد انجام شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: در سال جدید پس از اینکه پیمانکار مشخص شد، روسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر از باند دوم این مسیر با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های این سفر یک روزه عنوان کرد: از بهاباد به سمت آسفیج یک نقطه حادثه خیز وجود دارد که توسط فرمانداری در حال زیرسازی است که امیدواریم با تخصیص اعتبار به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، عملیات آسفالت پنج کیلومتر از این مسیر نیز در قالب یک پروژه مشارکتی اجرایی شود.

برازنده مقدم یادآور شد: اغلب مسیرهای شهرستان بهاباد کوهستانی است و روستاهای پراکنده در این شهرستان بسیار است و جمعیت  اسکان و مقیم آن زیر ۲۰ خانوار هستند ضمن اینکه تعداد زیادی از این روستاهای کم جمعیت مسیرشان خاکی است و نگهداری آنها توسط راهداری فقط با تیغ دادن جاده انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این مسیرها بازدید شده و سیل بردگی هایی وجود داشت که تعدادی از این سیل بردگی ها رفع شد اما برخی مسیرها نیاز به ابنیه فنی و پل دارد تا در بروز سیل‌ها مشکلی برای جاده ایجاد نشود.

برازنده مقدم خاطرنشان کرد: در محدوده روستای عظیم آباد هم تصادفاتی رخ داده که تلاش می کنیم با برنامه ریزی و در صورت تامین اعتبار، حادثه خیزی این محورها را رفع کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :