به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا قزوین
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های استان خود را مکلف بدانند که تولیدات داخلی را مورد مصرف قرار دهند و از خرید کالا‌های خارجی که مشابه داخلی دارد، پرهیز کنند.
کد خبر: ۵۸۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 04 April 2018

-
+
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان خود را مکلف بدانند که تولیدات داخلی را مورد مصرف قرار دهند و از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در روز سوم دیدارهای نوروزی با مردم و مسئولان استان قزوین بر توجه مردم و مسئولان به شعار سال تأکید و اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان خود را مکلف بدانند که تولیدات داخلی را مورد مصرف قرار دهند و از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: اگر همه مسئولان با یکدیگر هم‌دل و همراه باشند، طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که اجرایی کردن آن‌ها می‌تواند در جهت حمایت از تولیدات داخلی مؤثر واقع‌شده و درنهایت شاهد تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال باشیم.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه دستگاه‌های استان سهم خود را در حمایت از کالای ایرانی مشخص کنند، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که شعار امسال نسبت به سال‌های گذشته اجرایی‌تر شود و برای تحقق این هدف لازم است فرهنگ‌سازی در این عرصه در شورای فرهنگ عمومی موردبررسی قرارگرفته و بین دستگاه‌ها تقسیم‌کار صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه آحاد جامعه می‌باید استفاده از کالای ایرانی را جدی بگیرند، عنوان کرد: می‌باید همه آحاد جامعه نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها کالای ایرانی را انتخاب کنند؛ حتی اگر شرکت‌های خارجی محصول مرغوب‌تری را عرضه کرده باشند.

وی نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی را برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های رسانه‌ها و تولیدات صداوسیما می‌تواند فرهنگ جامعه را به سمت‌وسوی استفاده از تولیدات داخلی سوق دهد؛ بنابراین عرصه رسانه‌ای بسیار مهم است و می‌باید نقش آن جدی گرفته شود.

آیت‌الله عابدینی فضاسازی مناسب شهری را یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی در حمایت از شعار سال دانست و تصریح کرد: مسئولان شهری می‌توانند با ظرفیت‌ها و فضاهایی که در اختیار دارند به آگاهی بخشی جامعه در حمایت از کالای ایرانی، طرح‌های اثرگذاری را اجرایی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :