دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای کرمانشاه طی سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 04 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدحسین صادقی، با اشاره به ورود ۳۰ هزار پرونده به دادسرای کرمانشاه طی سال ۹۶، اظهار کرد: این تعداد پرونده ورودی بهدادسرای کرمانشاه در مقایسه با سال ماقبل آن ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: کاهش ورود پرونده‌های حقوقی و قضایی به دادسرا به دلیل اعمال سیاست‌های مدیریتی در ارجاع پرونده‌ها بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه پرونده‌های ورودی به دادسرا در مرحله اول به واحد ارشاد و معاضدت قضایی ارجاع می‌شوند، افزود: در این مرحله یکپایش اولیه روی پرونده‌ها صورت می‌گیرد تا نوع پرونده از باب کیفری یاح قوقی بودن و سابقه طرح آن مشخص شود.

وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای در واحد ارشاد و معاضدت قضایی اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی که از این مرحله عبور کنند را به کلانتری‌ها ارجاع می‌دهیم تا دفاتر مددکاری کلانتری‌ها در موضوعات قابل گذشت تلاش کنند اختلاف پیش آمده را از طریق سازش و بدون مداخله انتظامی و قضایی حل و فصل نمایند.

صادقی اضافه کرد: درصورتی که پرونده‌ای در این مرحله به سازش منتهی نشود، کلانتری‌ها پس از اجرای دستورات قاضی، پرونده را مجددا به دادسرا می‌فرستند.

وی شورای حل اختلاف و واحد میانجیگری را فیلتر سوم حل پرونده‌ها خواند و گفت: در طی این مراحل بیش از ۳۰ درصد پرونده‌ها رسوب پیدا کرده و ۷۰ درصد پرونده‌های باقیمانده به شعب دادیاری می‌روند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :