دادستان زرند عنوان کرد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: 95 گروه و کانال فضای مجازی در شهرستان زرند شناسایی شده که با همکاری پلیس فتا در صدد ساماندهی و رصد آنها هستیم.
کد خبر: ۵۸۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸ 11 April 2018

سیدمهدی قویدل ظهر امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار داشت: آنچه در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‌شود، بحث آگاه‌سازی مردم در اولویت اول قرار دارد و مهمترین موضوع آگاه‌سازی آحاد مختلف جامعه در مورد نحوه حراست از اموال و افزایش ضریب ایمنی در بین مردم است.

وی ادامه داد: اگر در کاهش جرائم و پیشگیری از جرائم موفقیت‌هایی را داشته باشیم به رونق اقتصادی، توسعه و پیشرفت جامعه و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه کمک کردیم و از طرفی هم اگر اقتصاد پویا و پررونقی را داشته باشیم در بحث توسعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم می‌توانیم نتایج بسیار خوبی را رقم بزنیم.

قویدل با بیان اینکه وقوع جرائم دلایل متعددی از جمله فقر، اعتیاد، عدم نظارت و ... دارد، عنوان کرد: نگاه منفعلانه به مباحث پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی و عدم مسئولیت‌پذیری و فرافکنی از مهمترین عواملی است که می‌تواند جرائم را در سطح جامعه افزایش دهد.

وی به تشریح برنامه‌های اجرایی و وظایف دستگاه‌ها در قالب طرح تقسیم کار پرداخت و از تشکیل کارگروه‌های مختلف تخصصی به منظور پیشگیری از جرائم خبر داد و گفت: انتظار داریم متولیان فرهنگی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود و با اتخاذ تدابیر مناسب، چالش‌ها را شناسایی کرده و قدم‌های رو به جلو برداشته شود.

دادستان زرند گفت: 95 گروه و کانال فضای مجازی در این شهرستان شناسایی شده است و با همکاری پلیس فتا و پلیس اطلاعات در صدد ساماندهی و رصد آنها هستیم.

وی ابراز داشت: در آمار مقایسه‌ای در بحث سرقت، فروردین ماه 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم، لذا باید بیشتر از گذشته با حساسیت ویژه در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :