یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان ملکشاهی کمبود آب شرب است، برای این کار قرار شده پروژه انتقال آب شرب از سد ایلام به ملکشاهی با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار انجام شود
کد خبر: ۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 08 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،حسینعلی موسوی فرماندار شهرستان ملکشاهی : شهرستان ملکشاهی یکی از مهمترین شهرستانهای تازه تاسیس استان ایلام بوده که نیازمند توجه و سرمایه گذاری است.

وی بیان داشت: این شهرستان دارای ظرفیت های مهمی در بخش کشاورزی و گردشگری است و باید در زمینه توسعه صنعتی و سرمایه گذاری نگاه ویژه ای به شهرستان شود چرا که شغل مهمترین نیاز مردم شهرستان است.

این مسئول افزود: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان ملکشاهی آب است که در این ارتباط برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای رفع این مشکل در شهرستان اتخاذ شده است.

موسوی افزود: در بحث برنامه کوتاه مدت هم اکنون یک حلقه چاه آب در منطقه سراب برای شهر ملکشاهی حفر شده و عملیات اجرایی این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد و بخشی از مشکلات در فصل تابستان حل می شود.

وی افزود: در یک برنامه بلند نیز در نظر داریم از آب سد ایلام برای شهرستان ملکشاهی استفاده کینم که این پروژه هم اکنون با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار با همکاری بخش خصوصی در حال اجرایی شدن است.

فرماندار ملکشاهی افزود: طول این پروژه ۴۲ کیلومتر است که در دو فاز طراحی شده و طی دو سال آینده در صورت تامین اعتبار بهره برداری می رسد.

موسوی تصریح کرد: برای اجرای طرحهای درمانی و بهداشتی که نیازهای جدی مردم شهرستان است نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته و به زودی یک مرکز درمانی مجهز در شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت: در بحث راهسازی نیز  هم اکنون پروژه های سه راهی میش خاص به سمت شهرستان، واریانت گل گل، ورودی شهرستان و شهر دلگشا، مسیر قلعه جوق، مسیر چشمه پهن و مسیر گنبد پیر محمد به مهران در حال اجرایی شدن است.

وی بیان داشت: در مجموع برای این پروژه بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که نقش مهمی در توسعه زیرساختهای شهرستان دارد.

شهرستان ملکشاهی ۷۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دارد که از جمله آثار این شهرستان می توان به آتشکده کوشک قینفر و سنگ نوشته گل که مربوط به دوره ساسانی است اشاره کرد.

«آبشار اماو» و «غار آقامیر» دو اثر طبیعی شهرستان ملکشاهی هستند که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده اند.

اثر طبیعی «آبشار اماو» مربوط به دوره سوم زمین شناسی بوده و در تمام فصل سال دارای چشم انداز خیره کننده ای برای گردشگران و طبیعت دوستان در شهرستان ملکشاهی است.

غار آقامیر در دامنه ارتفاعات کبیرکوه و در حوزه شهرستان ملکشاهی قرار دارد و در ارتفاع دو هزار و ۳۶۲ متری از سطح دریا قرار دارد و دارای حوضچه های آب و نیز ستون های آهکی است که از اتصال استالاکمیت ها و استالاکتیت ها به وجود آمده، طول این غار ۲۳۰ متر و در ورودی غار، تالار اول با طول ۳۰ متر واقع شده است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :