مدیر مرکز جامع تحکیم خانواده «سایبان مهر» همدان عنوان کرد: همزمان با روز جوان همایش «کی می‌توانیم ازدواج کنیم» مختص جوانان مجرد همدانی در مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 28 April 2018
مدیر مرکز جامع تحکیم خانواده «سایبان مهر» همدان عنوان کرد: همزمان با روز جوان همایش «کی می‌توانیم ازدواج کنیم» مختص جوانان مجرد همدانی در مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نرجس اسکندریان، مدیر مرکز جامع تحکیم خانواده «سایبان مهر» همدان اظهار کرد: هدف اصلی این مرکز ارائه الگوی اسلامی- ایرانی در امر ازدواج و تحکیم خانواده، افزایش نرخ ازدواج آگاهانه، بهنگام و آسان، کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و ایجاد باور نقش مبنایی خانواده در تمامی فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هدف این مجموعه در چهار بخش آموزش، مشاوره، خدمات و تسهیلات و گفتمان‌سازی در حال پیگیری است افزود: اولین گروه هدف، جوانان در سن ازدواج هستند، گروه دوم افرادی که عقد کرده و خود را برای تشکیل زندگی مشترک آماده می‌کنند، گروه سوم متأهلین و گروه چهارم افرادی که زندگی مشترک خوبی نداشته و به نوعی آسیب دیده‌اند که برای هر یک از گروه‌ها مباحث آموزشی متفاوتی ارئه می‌شود.

اسکندریان با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین محور این مرکز آموزش و مشاوره است اضافه کرد: فعالیت‌های این مجموعه در حوزه آموزش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با سرفصل‌های شیوه‌های ارتباط موثر با همسر و ابعاد روانشناختی، روابط خوب زوجین، مهارت‌های حل تعارض و حل مسأله، آسیب‌شناسی خانواده، مدیریت اقتصادی خانواده، فرزند‌آوری و فرزندپروری و... است.

مدیر عامل سایبان مهر ادامه داد: مشاوره‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود که این مهم با حضور مشاوران مجرب و کاردان پس از طی مراحل قانونی با انجام می‌پذیرد

اسکندریان اشاره‌ای به تسهیلات این مجموعه داشت و گفت: خدمات و تسهیلات مرکز سایبان مهر شامل اعطای وام قرض‌الحسنه جهت تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم عروسی است، که در این راستا زوجین می‌توانند با دریافت معرفی نامه از این مرکز از تخفیفات موجود در بخش‌های گل فروشی؛ کرایه سفره عقد، رستوران، آرایشگاه و... بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر، گفتمان‌سازی است که در این راستا فعالیت‌های فرهنگی شامل برگزاری همایش، مسابقات، نشست‌های تخصصی و ارائه محصولات فرهنگی در حوزه خانواده به منظور تبیین گفتمان خانواده ایرانی- اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: در همین راستا همزمان با روز جوان شنبه ۸ اردیبهشت از ساعت ۱۷ همایش «کی می‌توانیم ازدواج کنیم» مختص جوانان مجرد در مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر واقع در خیابان میرزاده عشقی در مجتمع حضرت ولیعصر (عج) برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این همایش حجت‌السلام حسن رحیمی کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور به بیان ملزومات بنیادی ازدواج بهنگام می‌پردازد و عوامل رشد یافتگی را برای ساختن یک از ازدواج مثبت بیان می‌کند، علاقمندان جهت ثبت نام و حضور در این همایش با مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر به شماره ۰۸۱۳۸۳۲۱۱۱۹ تماس حاصل نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :