استاد دانشگاه تهران:
استاد دانشگاه تهران گفت :به صراحت می گویم در مورد دفاع مقدس ما ظلم کردیم و در فیلم های دفاع مقدسی ما هیچ اثری از مردم نگاری و انسان شناسی وجود ندارد .
کد خبر: ۵۹۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 29 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد عارف استاد دانشگاه تهران در اولین همایش  مردم شناسی ایلام دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت:به صراحت می گویم در مورد دفاع مقدس ما ظلم کردیم و در فیلم های دفاع مقدسی ما هیچ اثری از مردم نگاری و انسان شناسی وجود ندارد .

وی ادامه داد : جنگ سال های پیش تمام شد اما تا به حال یک کتاب جامعه درباره انسان شناسی در دست نداریم .

عارف افزود :سینمای کشور از لحاظ تولید محتوای  جنگ دفاع مقدس فقیر است وانچه در هم نمایش داده می شود، اغلب به اتفاق آنها کذب است .

وی بیان داشت : مگر می شود یک نفر ایرانی در زمان نمایش سینمایی اثار دفاع مقدس در برابر 100نفر مقابله و پیروز  شود .با حقیر نشان دادن دشمن فقط  مردم خود مان  را حقیر می کینم .

  استاد دانشگاه تهران یادآور شد :در عملیات کربلا که 1300نفر از رزمندگان و جوانان ما توسط نیروهای بعثی قلع وقمع شدند چرا نباید فیلمی از واقیعت ها ساخته شود .

همچنین  رئیس دانشگاه آزاد ایلام در همایش اظهار کرد :مردم شناسی کشور ما متاسفانه علوم غربی ها بوده و به اهمیت این علم در ایران زیاد پرداخته نشده است ، غربی هایی بودند که شرق شناسی را مد نظر قرار داده اند

دکتر میرزایی حیدری افزود :کشور های استعمارگر متخصصین قوی بوده اند که در امر استعمار و شناخت کشور های تحت سلطه  نیرویی مضاعف را در مسیر استعمار به آنان می دهد.

در ادامه  رئیس میراث فرهنگی ایلام در اولین همایش منطقه ای مردم شناسی غرب کشورگفت :یکی از اهداف این همایش ثبت و ضبط اداب و رسوم و لباسهایی بوده که تغییر کرده است.

شنبه زاده افزود : امیدواریم بتوانیم از دل مقالاتی که این عزیزان ارائه کرده اند، پرونده هایی را استخراج کنیم که این آثار از گذشتگان را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد :ثبت این آثار منجر به حفاظت از فرهنگ اصیل ایلامی خواهد  شد و در آینده نیز  برنامه های بهتری در این خصوص تدبیر می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :