امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش روز شوراها با تأکید بر نقش مشورت در موفقیت کارها گفت: شوراها مشورت با جوانان را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۵۹۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 30 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین ،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش روز شوراها که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، به اهمیت مشورت در نگاه دینی اشاره و اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) از خداوند دستور می‌گیرد تا در مدیریت امور از مردم مشورت بگیرد اما تصمیم نهایی را خودشان اتخاذ نمایند.

 وی تصریح کرد: مشورتی که خداوند از پیغمبر (ص) می‌خواهد تا از مردم دریافت کنند برای ارتقای فکر و اندیشه مردم و پی بردن به اهمیت مشورت بوده و جنس آن متفاوت است؛ اگر چه خود گویای اهمیت مشورت در پیشبرد بهتر امور است.

 امام جمعه قزوین به تشریح ویژگی کسانی که در امر شورا و مشورت وارد می‌شوند پرداخت و بیان کرد: مهمترین ویژگی کسانی که در امر شورا و مشورت وارد می‌شوند، ایمان به خدا و روز رستاخیز است و رسول گرامی اسلام (ص) تأکید می‌کنند با اندیشمندان و فرهیختگانی که علم و عمل صالح دارند مشورت کنید.

 

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آزادگی، شجاعت، امانت‌داری و در نظر گرفتن مصلحت مردم از ویژگی‌های دیگر اهل شورا و مشورت است و اگر با چنین افرادی مشورت کردید بدانید با بهترین انسان‌ها مشورت کرده‌اید و پس از آن به خدا توکل کنید.

 وی ادامه داد: در منابع دینی آمده است اگر مردم به کسی اعتماد کردند و به او مسئولیت دادند اما او خالصانه در خدمت آن مردم و عهد و پیمانی که بسته است قرار نگیرد خداوند خرد و اندیشه را از او می‌گیرد چرا که خیانت بزرگی را مرتکب شده است در حالی که اگر در خدمت مردم بود خرد و اندیشه او افزایش پیدا می‌کرد.

 آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در روایات عرصه خدمت و مشورت توفیق الهی محسوب می‌شود و اگر با نیت خالص، عبادت، دستگیری و گره‌گشایی از کار مردم صورت بگیرد، توفیقات معنوی بسیاری برای انسان به همراه دارد.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه شوراها مشورت با جوانان را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند مشورت با جوانان به خاطر بهره‌مندی آن‌ها از ذهن خلاق و باهوش در اولویت قرار گیرد چرا که آن‌ها جلوه‌های مختلف یک موضوع را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 وی اظهار کرد: اینکه خداوند تا این اندازه به مشورت اهمیت داده است نشان می‌دهد توفیقات بسیاری در این عرصه قرار داده شده است و خداوند رزق و روزی موفقیت را در مشورت قرار داده است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه کاهش نزولات آسمانی و کم آبی را بسیار جدی دانست و تصریح کرد: کاهش منابع آبی تولید برق را نیز کاهش می‌دهد و می‌باید شوراها در ارتباطاتی که با جامعه دارند فرهنگ‌سازی در مصرف صحیح انرژی را در اولویت قرار دهند.

 آیت‌الله عابدینی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی همان حمایت از کارگر، صنعت، امنیت و عزت کشور و مردم است و ضروری است شوراها نگاه جدی به این امر مهم داشته باشند تا مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :