مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد:
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد با اشاره به اينكه بيماري اچ آي وي با جنبه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي روبه رو مي باشد،گفت: رويكرد فرهنگي و جامعه پذيري آموزشي نسبت به بيماري اچ آي وي زمينه سازي شود.
کد خبر: ۶۰۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 06 May 2018

اولين جلسه گروه استاني نظارت بر اجراي چهارمين برنامه ملي استراتژيك كنترل عفونت اچ آي وي (SIP استاني) در سالجاري با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد و اعضاي اين گروه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در اين جلسه اظهار داشت:بايد به سمت برنامه ريزي منسجم و واحد در اغلب مولفه هاي اجتماعي از جمله پيشگيري و كنترل بيماري اچ آي وي حركت كنيم تا از موازي كاري و عدم بازدهي موثر فاصله گرفته و به سمت اثرگذاري بيشتر برنامه ريزي و اقدامات مناسب را اجرائي نمائيم.
« فخرالسادات خامسي» افزود:ايدز بيماري چندجانبه اي  است كه در آن ابعاد اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي درگير مي باشند و گاهي تنها بعد درماني آن بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد،بر اين مبنا ضروريست با رويكرد فرهنگي و جامعه پذيري آموزشي به ساير ابعاد ناشي از اين بيماري نيز پرداخته شود.
خامسي بيان كرد:نگراني ما در موضوع پيشگيرانه اين بيماري از آثار منفي رشد آن در آينده مي باشد كه بايد مدل ها و روش هاي موفق دنيا را در اين زمينه شناسايي و براي كنترل اين موضوع متناسب با دانش روز و پذيرش جامعه حركت كنيم.
وي خاطرنشان كرد:جلسات گروه استاني نظارت بر اجراي چهارمين برنامه استراتژيك كنترل  " عفونت اچ آي وي " استان بايد به سمت جلسات هم انديشي،نظرخواهي و اتاق فكر هدايت شود تا علاوه بر بررسي گزارش ها و اقدامات انجام شده بتوان نظرات علمي،ظرفيت هاي نخبگان و تجربه هاي موفق را نيز مورد بحث قرار داده و در مسير اجرا به كار گرفت.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد گفت:شناسايي اين بيماري در بخش هاي مختلف و گروه هاي سني متنوع يكي از اولويت هاي مهم براي كنترل شيوع آن مي باشد كه بر اين اساس تمام دستگاه هاي موثر در اين زمينه توان،پيشنهادات و برنامه هاي خود را براي پيشبرد  هر چه بهتر اين هدف به دبيرخانه گروه ارائه نمايند.
گفتني است در اين جلسه گزارش اقدامات و برنامه هاي انجام شده در زمينه پيشگيري از ايدز در سال 96 مطرح و ضرورت ها و برنامه هاي پيش رو مورد تبادل نظر و برنامه ريزي قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :