معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: شهرداری‌های همدان و ملایر باید در زمینه ساماندهی حمل و نقل معلولان در سطح هر شهر ورود پیدا کنند و مناسب‌سازی معابر را نیز جزو برنامه کاری خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱ 18 February 2015

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: شهرداری‌های همدان و ملایر باید در زمینه ساماندهی حمل و نقل معلولان در سطح هر شهر ورود پیدا کنند و مناسب‌سازی معابر را نیز جزو برنامه کاری خود قرار دهند.

به گزارش تسنیم ، محمدابراهیم الهی‌تبار  در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: شهرداریهای همدان و ملایر باید وظیفه خود را نسبت به حمل و نقل معلولان در سطح جامعه عملیاتی کنند و همچنین باید ساماندهی و مناسب‌سازی اماکن عمومی، ورودی ساختمان‌ها و معابر را نیز دستگاههای اجرایی و شهرداری‌ها جزو برنامه کاری خود قرار دهند.

وی ابراز کرد: شهرداری در زمینه مناسب‌سازی معابر ورود پیدا کرده اما کافی نیست و باید از ظرفیت سامانه حمل و نقل خود در ارائه خدمات مناسب به معلولان بهره ببرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان افزود: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جای طرح مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دانش‌اموزان استثنایی و افراد دارای نیازهای ویژه خالی است و باید در این شورا انتظارات بیان شود و متناسب با آن اعتبارات تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: در رابطه با پیگیری مسائل دانش‌آموزان استثنایی باید به صورت استثنایی و ویژه ورود پیدا کرد و تمام ابعاد زندگی آنها را مورد توجه قرار داد و نسبت به تسهیل شرایط اقدام کرد.

الهی‌تبار گفت: پروژه اردوگاه امیر‌المؤمنین(ع) همدان ویژه دانش‌آموزان استثنایی به سبب عدم وجود اعتبار برای پرداخت عوارض شهرداری به میزان ۱۵۵ میلیون تومان رها شده که لازم است شهرداری نسبت به اعمال تخفیف و مساعدت لازم به این پروژه رسیدگی کند چرا که اعتبارات مورد نیاز این اردوگاه غرب کشور از سوی خیران پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش استثنایی استان همدان برای تکمیل و بهره‌برداری یکمیلیارد و ۷۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز دارد در این راستا در اعتبارات ۹۴ ویژه دیده شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان افزود: توزیع مکانی مدارس استثنایی در همدان مناسب نیست و به سبب عدم دسترسی مطلوب بیشتر دانش‌آموزان این مدارس با مشکل ایاب و ذهاب روبه‌رو هستند و باید دستگاه‌های اجرایی از این مدارس حمایت کنند.

وی عنوان کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای باید از ظرفیت شورای شهر و شهرداری، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و خیران برای گسترش سطح فعالیت‌های توانمندسازی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه استفاده شود و همچنین سازمانهای مردم نهاد در این عرصه‌ها فعال شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :