مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ایمن‌سازی مدارس از جهت سیستم گرمایشی استاندارد به بیش از 31 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
کد خبر: ۶۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 12 July 2015

امید قیامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال 92 بیش از 175 مدرسه و در سال گذشته نیز 66 مدرسه در استان اردبیل استانداردسازی شده‌اند تا مطابق با سیستم گرمایشی مناسب اعم از سیستم حرارتی مرکزی و پکیج‌‌های به کار گرفته شده، امکان برخورداری مدارس را از سیستم گرمایشی مناسب، استاندارد و ایمن فراهم کرد.

وی افزود: در این زمینه با کمبود منابع و اعتبارات روبه‌رو هستیم، که تأمین اعتبار 31 میلیارد تومانی را برای استانداردسازی یک‌هزار و 498 مراکز آموزشی درخواست کردیم تا به سرعت بتوانیم ایمن‌سازی و استانداردسازی این مدارس را در سال تحصیلی جدید انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: هدف از اجرای طرح استانداردسازی و ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس بر این مبنا است تا هیچ واحد آموزشی در معرض خطر و آسیب قرار نگیرد، که اگر آتش‌سوزی نیز رخ بدهد امکان مهار یا به حداقل رساندن آسیب‌های آن را شاهد و ناظر باشیم.

قیامی تصریح کرد: در صورتی که اعتبار درخواست شده 31 میلیارد تومانی در اختیار نوسازی مدارس قرار گیرد، ما به سهولت می‌توانیم استانداردسازی را انجام داده و برای همیشه بساط بخاری‌های نفتی را از مدارس برچینیم.

این مسئول یادآور شد: برای نخستین بار ما در مدارس شمال استان اردبیل با توجه به وضعیت جوی گرم سعی کردیم تا سیستم سرمایشی را نیز در مدارس این مناطق تجهیز و راه‌اندازی کنیم، که انتظار می‌رود تا پایان امسال بتوانیم بخش عظیمی از مدارس شمال استان را به سیستم سرمایشی مجهز کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در این زمینه از کولرهای استاندارد همراه با تجهیزات و امکانات ایمنی مناسب استفاده خواهیم کرد تا در فضای مناسب‌تر امکان تحصیل برای دانش‌آموزان در شمال استان به ویژه در فصول گرم سال فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :