مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مرحله استانی دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر همزمان با هفته تعاون در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 13 July 2015
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مرحله استانی دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر همزمان با هفته تعاون در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ؛ مسعود اقلامی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی و رونق اشتغال اظهار داشت: براساس سیاست‌گذاری‌های انجام گرفته توجه دولت به تشکیل بنگاه‌های اقتصادی خرد با استفاده از سرمایه‌های مردمی است چرا که با مشارکت مردم شرکت‌های تعاونی رونق می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال در صورت ایجاد همدلی و همزبانی در مردم برای مشارکت در ایجاد تعاونی می‌توان با بکارگیری سرمایه‌های خرد مردمی کارهای بزرگی را عملی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: اکنون یک‌هزار و 700 شرکت تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد که بیش از 22 هزار نفر در این تعاونی‌ها در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر بیان کرد: این دوره از جشنواره از نظر فرایند انتخاب نسبت به سال گذشته دارای تفاوت‌هایی است به طوری که برای انتخاب تعاونی‌های برتر پنج محور در نظر گرفته می‌شود.

اقلامی گفت: بررسی تعاونی‌ها از نظر برخورداری از ‌ویژگی‌های اقتصادی و مالی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، کمک به توسعه منطقه‌ای، کمک به افزایش رفاه عمومی و توسعه عدالت اجتماعی، صادرات و ارزآوری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در هر یک از این محورها نیز به زیرمجموعه‌هایی مانند میزان رشد سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی، ایجاد بنگاه‌های اقتصادی، افزایش صادرات، میزان ورود به بازارهای خارجی، توجه به جامعه جوانان، کمک به کاهش فقر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات عام‌المنفعه توجه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: براساس فراخوانی که برای ثبت نام از شرکت‌های تعاونی در دهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر به عمل آمده است در مجموع 395 تعاونی در استان همدان برای ارزیابی اعلام آمادگی کردند.

وی ابراز کرد: کمیته داوری شرکت‌های تعاونی در استان همدان تشکیل شده است و براساس محورهای تعریف شده تعاونی‌های برتر استانی و ملی معرفی می‌شوند.

اقلامی گفت: دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر شهریور ماه امسال همزمان با هفته تعاون در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود و از شرکت‌های تعاونی برتر در استان همدان تقدیر به عمل می‌آید.

وی از برپایی نمایشگاه معرفی توانمندی‌های شرکت‌های تعاونی‌ استان همدان در هفته تعاون امسال خبر داد و افزود: در جشنواره سال گذشته 10 واحد از شرکت‌های تعاونی استان همدان به عنوان تعاونی برتر ملی معرفی شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :