ریاست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس دولتی حق اخذ شهریه با هیچ عنوانی را ندارند و کمک به مدارس باید کاملا داوطلبانه باشد.
کد خبر: ۶۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 29 May 2018
به گزارش تابناک اصفهان : حبیب عسگری صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران پیرامون فرآیند ثبت نام، رسمی و قانونی که با دریافت دستور از وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد اظهار کرد: در سال جاری هنوز دستور العملی در این خصوص دریافت نکردیم. اما به دلیل نگرانی‌هایی که از سوی والدین و مدیران مدارس وجود داشته است، جلساتی با معاونین اداره کل، برای آسیب شناسی فرآیند ثبت‌نام مدارس در سال گذشته برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین جلسات توجیهی مدیران مدارس برای حل مشکلات و آسیب‌های سال گذشته، و نیز یادآوری نکاتی همچون ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس و ضرورت تکریم اولیا و دانش آموزان هنگام ثبت‌نام، برای بهبود وضعیت مدارس برگزار شده است.

ریاست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تیم نظارت بر ثبت‌نام مدارس آماده به کار است و زمانی که دستور العمل ثبت‌نام‌ها ابلاغ شد، شروع به کار می‌کند.

عسگری در پاسخ به دریافت شهریه در مدارس با وجود ممنوعیت این موضوع، گفت: در قانون ممنوعیت مشارکت داوطلبانه والدین در مدارس عنوان نشدهاست و با توجه به مشکلات مالی کشور، باید در خصوص مشارکت داوطلبانه مردم فرهنگ سازی کنیم.

وی نقش شفاف سازی در هزینه‌های مدارس برای والدین را در مشارکت و کمک مالی به مدارس مهم و ضروری دانست و ادامه داد: در صورتی که مردم به مدارس کمک نکنند، دچار مشکل می‌شویم. در جلسه‌ای که با مدیران برگزار شد، دریافت اجباری وجه برای ثبت‌نام دانش آموزان، به غیر از هزینه بیمه و کتاب را ممنوع و غیر قانونی اعلام کردیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :