مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت:در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 47 میلیارد تومان درآمد مالیاتی شامل مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و کالا و خدمات در استان وصول شده است.
کد خبر: ۶۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،جواد انوری ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مالیات (شانزدهم تا بیست و سوم تیرماه) برگزار شد،با اشاره به اهمیت و جایگاه مالیات در اداره کشور،اظهار کرد:درآمد مالیاتی نقش مهمی در توسعه و آبادانی كشور و استان داشته و مالیات به عنوان یكی از مهم ترین ابزارهای هدایت و كنترل سایر مولفه های اقتصادی به سوی تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی و برخی نواقص موجود در این زمینه، اجرای طرح جامع مالیاتی را رافع این مشکلات دانست و افزود:طرح جامع مالیاتی سامانه نرم افزاری یك پارچه در سازمان امور مالیاتی است كه در راستای تحقق درآمد مالیاتی،جلوگیری از فرار مالیاتی،تكریم مودیان مالیاتی و ... اجرا می شود.

انوری اضافه كرد:خراسان شمالی در اجرای طرح جامعه مالیاتی جزو چهارمین استان كشور محسوب شده و تاکنون مؤفقیت ها در این زمینه چشمگیر بوده است.

وی همچنین با اشاره به این كه یكی از برنامه های طرح جامع مالیاتی، ارائه اظهارنامه الكترونیكی است، گفت:بر این اساس تا پایان تیرماه هر سال باید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای سال قبل اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم كنند كه امسال این اظهارنامه به صورت الكترونیكی تنظیم و دریافت می شود.

مدیركل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود:سال گذشته در اجرای طرح خوداظهاری مودیان مالیاتی خراسان شمالی،سه هزار و 198 اظهارنامه دریافت شد كه از این تعداد 143 مورد رسیدگی قرار گرفته و مابقی قطعی شدند.

وی یكی از مسائل مهم در اداره كل امور مالیاتی را فرهنگ مالیاتی عنوان كرد و گفت:در این زمینه نیازمند فعالیت و اطلاع رسانی بیشتری هستیم و انتظار می رود فعالیت رسانه ها در این بخش افزایش یابد.

انوری در ادامه اظهار داشت:مالیات بر ارزش افزوده امسال 9 درصد تعیین شده که از این میزان پنج درصد مالیات،یك درصد مالیات سلامت و سه درصد عوارضی است كه به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت می شود.

به گفته وی از زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 87 تاکنون از محل این قانون در مجموع 125 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

انوری با اشاره به میزان وصول درآمدهای مالیاتی در خراسان شمالی،اظهار کرد:سال گذشته 184 میلیارد تومان مالیات در استان وصول شد كه از این میزان 134 میلیارد تومان مربوط به مالیات مستقیم و 50 میلیارد تومان نیز مالیات كالا و خدمات و ارزش افزوده بود.

به گفته این مسئول در سه ماهه نخست امسال نیز 47 میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده كه از این میزان 35 میلیارد تومان مالیات مستقیم و 12 میلیارد تومان نیز مربوط به مالیات كالا و خدمات و ارزش افزوده بوده است.

انوری افزود:از میزان کل مالیاتی كه در سه ماهه نخست سال جاری وصول شده،هشت میلیارد و 500 میلیون تومان آن مربوط به حقوق کارکنان بخش اداری و دولتی است که بیش از 20 درصد کل درآمدهای مالیاتی را شامل می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که میزان مالیات وصولی از خراسان شمالی به نسبت کل کشور و سایر استان ها اندک است، تصریح كرد:خراسان شمالی از لحاظ درآمد مالیاتی سی امین استان كشور بوده و کل مالیات وصولی در این استان نیم درصد میزان مالیات جمع آوری شده در کشور است.

مدیركل امور مالیاتی خراسان شمالی در خاتمه با بیان این که اکنون در هفت شهرستان خراسان شمالی اداره امور مالیاتی دایر بوده و فعال است، اظهار کرد:هفته گذشته اداره امور مالیاتی شهرستان گرمه فعالیت خود را آغاز کرد و برای دایر کردن اداره امور مالیاتی شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز مکاتبات و مراحل اداری آن در حال انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :