تابناک: سازمان قطار شهری که زمانی خود در کانون انتقادات برای آسیب به بناهای تاریخی در پروژه متروی اصفهان، قرار داشت می خواهد عملیات سفت کاری کاخ جهان نما را اجرایی کند.
کد خبر: ۶۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 15 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با کشف پایه های کاخ جهان نما در دروازه دولت و سناریوهایی که برای این بنای تخریب شده مطرح شد حال به نظر می رسد یک خیابان شاید در آینده ای نزدیک شاهد دو "جهان نما" خواهد بود.

گرچه به لحاظ هزینه و بحث های عمرانی و احیای کاخ این موضوعی امری دور از انتظار به نظر می رسد، اما میراث فرهنگی اصفهان اعتقاد دارد که این کار را اجرایی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، از انجام کارهای کارشناسی برای این امر خبر داده است.

جالب تر از این نکته این است که گویی قرار است سازمان قطار شهری که زمانی خود در کانون انتقادات برای آسیب به بناهای تاریخی در پروژه متروی اصفهان، قرار داشت عملیات سفت کاری کاخ جهان نما را اجرایی کند.

با همه این قول ها برای احیای کاخ جهان نما، اما یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه که موضوع هزینه ها است هنوز لاینحل مانده است.

تاکنون برآوردی هم از هزینه های لازم برای بازسازی این کاخ اعلام نشده است و باید دید در شرایطی که میراث فرهنگی اصفهان سالهاست به واسطه بودجه محدود خود نتوانسته عملیات مرمت و احیای آثار تاریخی استان را به اتمام برساند، میراث فرهنگی چگونه می تواند، هزینه های احیای این کاخ را تامین کند.

یا اگر قرار است سازمان قطار شهری در این زمینه با میراث فرهنگی مشارکت داشته باشد، آیا این سازمان نیز که خود در تامین اعتبار مترو سالهاست که این پروژه را در شهر اصفهان به درازا کشیده است، می تواند یارای میراث فرهنگی اصفهان باشد؟!.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :