مدیر مرکز مطالعات جهاددانشگاهی خبر داد؛
مدیر مرکز مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی یزد استان، با بیان این‌که افکار سنجی ابزار مرکز مطالعات اجتماعی است،‌گفت: طرح پهنه‌بندی آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه ای یزد انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 07 July 2018

 «بهروز اسلامی» با اشاره به نقش افکار سنجی در تدوین برنامه‌های راهبردی و موثر،‌ اظهار کرد: مرکز افکار سنجی ابزاری کاربردی در راستای جمع آوری اطلاعات اجتماعی است که داده‌های مورد نیاز در جامعه را از طریق بانک پرسشگران جمع آوری و برای تدوین راهکارهای ارائه خدمات بهتر،‌ در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

وی توسعه علمی و تحقیقاتی را از جمله اهداف مرکز افکار سنجی دانست و افزود: افکار سنجی در حقیقت راهکاری برای شناخت نیاز جامعه و آگاهی از مسیرفکری اقشار مختلف جامعه در موردمسائل گوناگون است.

مدیر مرکز مطالعات اجتماعی سازمان جهاد دانشگاهی یزد در ادامه با بیان این ‎ که دو مرکز افکار سنجی و مطالعات اجتماعی همگام با هم در این سازمان مشغول فعالیت هستند، گفت: اجرای طرح‌های ملی در حوزه نظرسنجی و مطالعات اجتماعی از جمله برنامه‌های در دستور کار جهاددانشگاهی در استان و کشور است.

اسلامی انجام طرح‌های نظرسنجی ادارات دولتی، بیمارستان‌ها، شرکت برق، شرکت گاز و طرح‌های تخصصی راه‌های تمرین تربیت دینی در فضای مجازی و نقش آموزه‌های دینی در ایجاد شادکامی فردی و اجتماعی را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار مرکز مطالعات جهاد دانشگاهی استان یزد دانست و تصریح کرد:‌‌ اجرای طرح پهنه بندی آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر یزد یکی از اقدامات در دستور کار این مرکز است .

این مقام مسئول بیان کرد:‌ در طرح پهنه‌بندی آسیب‌های اجتماعی شهر یزد یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشخص و با تعیین نوع جرائم انجام شده به مسئولین امکان برنامه‌ریزی کلان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود را می‌دهد .

وی در پایان با اشاره به این‌که ایسپا نقش پررنگی در توسعه تحقیقات افکار عمومی دارد، خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات این مجموعه در سطح استانی و کشوری توجه مسئولین را بیشتر از قبل به ارزیابی نظرات مردم در مسائل مختلف جلب کرده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :