امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز یاد ۱۱ شهید در مرزهای مریوان را گرامی داشت و گفت: ۸ شهید از برادران اهل سنت بوده و این نشان می‌دهد در حفظ کشور فارس، ترک، لر،کرد و شیعه و سنی نداریم بلکه همه تا پای جان پای نظام ایستاده‌ایم.
کد خبر: ۶۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 27 July 2018
 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: فرزندانتان را ببوسید و محبت کنید،فرقی نمی‌کند که دختر یا پسر باشد.

وی افزود: الحمدالله در جامعه روشنگری حاکم شده است ولی زمانی بود که وقتی دختر به دنیا می‌آمد، چهره والدین غضبناک بود و دید بدی در جامعه وجود داشت.

امام جمعه تبریز با تعریف خاطره‌ای گفت: بنده ۲۰ سال پیش در یکی از بیمارستان‌ها تبریز شاهد این بودم که نوزاد و مادر مرخصی شده بودند ولی پدر به علت دختر بودن نوزاد حاضر به بردن آنها به خانه‌شان نبود. 

وی با تاکید به اینکه باید همیشه شکر نعمت کرد و نعمت را به کفر تبدیل نکرد، گفت: بنده در صحبت‌های آینده قطعا نسبت به جایگاه فرزندان دختر و دخترداری صحبت خواهم کرد تا بدانیم این دخترهایمان چه جایگاه رفیعی در اسلام دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: طبق سفارش اسلام فرزندانتان را تا هفت سالگی آزاد بگذارید و سخت نگیرید، هر بازی که خواست بگذارید، آزادانه انجام دهد ولی بعد از هفت سال باید توجه جدی به تربیت وی شود. 

وی بیان کرد: طبق سفارش پیامبر اکرم باید بعد از ۱۰ سالگی محل استراحت فرزندان را جدا کرد زیرا اشتراکی بودن محل استراحت را اسلام صلاح نمی‌داند. 

آل‌هاشم، یاد ۱۱ شهید در مرزهای مریوان را گرامی داشت و گفت: ۸ شهید از برادران اهل سنت بوده و این نشان می‌دهد در حفظ کشور فارس، ترک، لر، کرد و شیعه و سنی نداریم بلکه همه تا پای جان برای حفظ نظام ایستاده‌ایم.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :