معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبر داد:
تابناک: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با وجود ۱۲ هزار بیمار سرگردان اعصاب و روان در استان اصفهان با کمبود مراکز درمانی و نگهداری برای این بیماران مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 20 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید اصغر فیاض با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴۰ هزار معلول با توجه به آمار گیری نفوس و مسکن در استان اصفهان هستند، اظهار داشت: ۱۲۰ هزار نفر از این افراد به صورت مستقیم از این اداره کل خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ایجاد هر گونه معلولیت در راس برنامه‌های سازمان بهزیستی قرار دارد، ابراز داشت: از این رو اجرای طرح سی بی آر (CBR) در استان اصفهان از شش سال گذشته تاکنون در حال اجرا است و فعالیت‌های خوبی نیز در روند اجرای این طرح صورت گرفته است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به صدور کارت معلولیت برای معلولان استان اصفهان گفت: این کارت به منظور برون سپاری برخی از خدمات و سهولت استفاده از امکانات برای معلولان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی ۵۰ مسئولیت را بر عهده دارد، اضافه کرد: از این رو باید یادآور شوم که مناسب سازی فضای شهری برای تردد و استفاده معلولان در این زمینه در اولویت قرار دارد که با وجود فعالیت‌های صورت گرفته در استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان هنوز اتفاق خوبی در این زمینه نیفتاده است.

فیاض در ادامه با بیان اینکه ۱۲ هزار بیمار اعصاب و روان در استان اصفهان وجود دارد که بدون متولی و سرگردان هستند، اظهار داشت: این تعداد بیمار نیازمند توجه و ارایه خدماتی هستند که اداره کل بهزیستی استان اصفهان توانایی تامین این نیازها را ندارد.

وی با بیان اینکه نیاز به راه اندازی مراکز برای نگهداری این بیماران در اولویت قرار دارد، گفت: در این راستا باید توجه داشته باشیم از آنجایی که بیشتر خیران استان اصفهان در سنین بالا هستند به ساخت خانه سالمندان اقدام می‌کنند و کمتر به ساخت مراکز درمانی توجه دارند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز نگهداری سالمندان در استان اصفهان داریم، افزود: ۱۰ مرکز جدید نیز در این زمینه در حال بهره‌برداری است و از این رو در خصوص نگهداری سالمندان تا چندین سال آینده دچار مشکل نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگسازی در خصوص ساخت مراکز درمانی و نگهداری بیماران اعصاب و روان استان اصفهان در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: باید توجه داشت که در حال حاضر کمتر کسی زیر بار ساخت مراکز درمانی و نگهداری اعصاب و روان می رود و این چالشی برای استان اصفهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :