مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان از وجود 1000خانواده دارای بیش از دو معلول ساکن استان تهران شناسایی شده توسط این انجمن خبرداد و گفت: با این وجود تهران برخلاف تصورهای موجود، ناکارآمدترین شهر برای تردد معلولان بخصوص در بافت‌های فرسوده است.
کد خبر: ۶۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 21 July 2015
علی همت محمود نژاد ضمن اشاره به دیدار خود با استاندار تهران، درخصوص موضوعات مطرح شده در این دیدار عنوان کرد: با وجود تعداد قابل توجه معلولان ساکن در کلان شهری چون تهران، متاسفانه این شهر کماکان ناکارآمدترین شهر برای تردد معلولان بخصوص در بافت‌های فرسوده است و در همین راستا خواستار احیای شورای " ستاد مناسب‌سازی استان تهران" از استاندار هستیم.

وی در ادامه با بیان آنکه جامعه معلولان در حال حاضر خواهان دسترسی به پارک‌ها، اماکن، معابر، بانک‌ها، مساجد و ... هستند، افزود: چه کسی مسئول رسیدگی به مشکلات فرهنگی معلولان و باورهای غلط جامعه نسبت به آنان است؟ در حالیکه بر اساس قانون، بودجه‌ سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دو نهاد حمایتی از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر باید صد در صد تخصیص یافته و کسری بودجه نداشته باشند اما همه ساله شاهد آن هستیم که حدود 15 الی 20 درصد بودجه بهزیستی تخصیص نیافته و این امر موجب بروز مشکلاتی در خصوص حمایت از معلولان نیز می شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان در ادامه با تاکید برآنکه این موضوع نیازمند آن است که مجلس شورای اسلامی، دولت و استانداری‌ها تلاش همه‌جانبه‌ای را در راستای رعایت قانون و همچنین تخصیص صددرصدی بودجه بهزیستی به عمل آورند افزود: در صورتی کسی می‌تواند با عمق جان ضرورت مناسب‌سازی و مشکلات عدم دسترسی معلولان را درک کند که بتواند با وجود یک نخود در کفش خود ساعت‌ها با آن راه برود؛ در این شرایط شاید مسئولین بتوانند اندکی از اهمیت مناسب‌سازی و درد معلولیت را درک کنند.

وی همچنین به خواسته‌های خود از استاندار تهران اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش مشکلات معلولان در حوزه استانداری تهران و شهر تهران خواستار انتصاب فردی معلول با پیشنهاد بهزیستی به عنوان مشاور استاندار تهران در امور معلولان و همچنین خواستار قرار گرفتن "مددکاری" در رده "مشاغل سخت" هستیم.

محمودنژاد ادامه داد: بر اساس استانداردهای بین‌المللی به ازای هر 75 نفر، باید یک مددکار فعالیت کند در صورتی که در تهران به ازای هر 750 تا یکهزار نفر، یک مددکار وجود دارد.

رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران همچنین ضمن بیان آنکه خدمات ارائه شده به معلولان در بهزیستی قابل تقدیر است اما به هیچ عنوان کافی نیست؛ خواستار تقویت بودجه بهزیستی به منظور تامین هزینه‌های معلولین تحت حمایت این سازمان، شد.

محمودنژاد در پایان در خصوص پاسخ هاشمی، استاندار تهران به اظهارات و خواسته‌های معلولان، عنوان کرد: هاشمی معلولین را همانند سایر شهروندان دانست و خواهان انجام تلاش‌های گسترده برای خدمت به آنان شد و تمام کمبودها را ناشی از مشکلات مالی ندانست بلکه معتقد بود که می‌توان با مدیریت منابع محدود حداکثر استفاده را کرد. همچنین به منظور بهبود کیفیت زندگی معلولان بر استفاده از نقش خیرین و بخش‌های غیردولتی تاکید کرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :