معاون فرهنگی ورزش و جوانان استان ایلام پاسخ می دهد
وضعیت بد اقتصادی و عدم اشتغال مناسب از دیگر علت‌های تمایل نداشتن جوانان به ازدواج و وقوع طلاق عنوان و خاطرنشان کرد: نباید قبح طلاق که منفورترین حلال خدا است در جامعه شکسته شود و وقوع این اتفاق زیبنده نظام اسلامی نیست.
کد خبر: ۶۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶ 23 July 2015

معاون فرهنگی ورزش و جوانان استان ایلام گفت: متأسفانه آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوجین به مدت 6 ساعت در نظر گرفته‌شده اما دانشگاه علوم پزشکی با نیم ساعت سروته آن را به هم می‌آورد.

« محمدرضا تردست» در مورد نقش آموزش در پیشگیری از طلاق، اظهار کرد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی در قبل، حین و بعد از ازدواج بسیار ضروری و مهم است و به صورتی که اگر این آموزش‌ها به‌خوبی انجام شوند موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوجین به مدت 6 ساعت در نظر گرفته‌شده اما دانشگاه علوم پزشکی با نیم ساعت سروته آن را به هم می‌آورد، افزود: نباید به این مقوله بی‌توجهی شود.

تردست، وضعیت بد اقتصادی و عدم اشتغال مناسب از دیگر علت‌های تمایل نداشتن جوانان به ازدواج و وقوع طلاق عنوان و خاطرنشان کرد: نباید قبح  طلاق که منفورترین حلال خدا است  در جامعه شکسته شود و وقوع این اتفاق زیبنده نظام اسلامی نیست.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان استان ایلام نقش خانواده در راهنمایی و هدایت زوجین جوان به‌سوی زندگی سالم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات دخالت‌های بی‌جا و چشم‌وهم‌چشمی نامتعارف خانواده موجب ایجاد اختلاف بین زوجین می‌شود و نتیجه آن طلاق عاطفی یا ثبتی می‌شود.

وی تأکید کرد: طلاق نتیجه بسیار بدی در جامعه بر جا می‌گذارد لذا باید حساسیت در این حوزه بسیار زیاد باشد و فرهنگ درست ازدواج کردن و راهکار‌های استحکام بنیان خانواده از طریق رسانه به‌صورت مدام آموزش داده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :