مدیرکل بهزیستی ایلام:
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: از ابتدای دهه 70 (آغاز پاکسازی مناطق آلوده) تاکنون 314 نفر از عموم مردم استان در مناطق مرزی بر اثر برخورد و یا انفجار مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی، نقص عضو شده اند.
کد خبر: ۶۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 26 July 2015
شهریار مهردادی روز یکشنبه در آیین افتتاح اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین در شهرستان مرزی مهران گفت: با وجود پاکسازی این مناطق، تعدادی بر اثر برخورد با این مواد دچار معلولیت شدند.

وی افزود: به همین منظور اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین از سال 86 در مناطق مرزی این استان شامل بخش چوار، دهلران و مهران آغاز و همه ساله نیز اجرا می شود.

مهردادی تاکید کرد: آموزش های این طرح در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، توزیع بروشور و کتابچه میان دانش آموزان، دامداران، کشاورزان، مسوولان، سوادآموزان و عموم مردم این مناطق اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پارسال 58 هزار نفر در این مناطق زیر پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفتند، ابراز امیدواری کرد امسال این رقم به بیش از 60 هزار نفر افزایش یابد.

وی اعتبار اجرای این طرح در سال گذشته را 980 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: امسال برای شش ماهه نخست 430 میلیون ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام هدف از اجرای این طرح را کاهش معلولیت ها در جامعه برشمرد و تاکید کرد: این طرح امسال با مشارکت موسسه های مردم نهاد با نظارت بهزیستی اجرا می شود.

همزمان با آغاز اجرای این طرح، کارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین و مواد منفجره از امروز بمدت یک هفته در شهرستان مرزی مهران گشایش یافت.

در حاشیه این کارگاه، نمایشگاهی از مین و مهمات عمل نکرده به همراه تصاویر مجروحان حوادث ناشی از انفجار مین در مهران برپا شده است.

استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق و درگیری مستقیم در دوران هشت ساله دفاع مقدس، یک میلیون و 700هزار هکتار اراضی آلوده به مین و مواد منفجره دارد که بخشی از آن هنوز پاکسازی نشده است.

آلودگی این زمین ها در برخی اوقات موجب برخورد مردم با مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ و نقص عضو و یا جان باختن تعدادی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :