تابناک: سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی منطقه مرکزی کشور ، 19 تا 21 مهر امسال در اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 27 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این دوره داوری برای هنرمندان استانهای اصفهان، قم، مرکزی، یزد، چهار محال و بختیاری و لرستان توسط معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور و به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

شهرام امیری افزود: هنرمندان منطقه مرکزی کشور تا پایان مرداد امسال فرصت دارند نسبت به تکمیل فرم فراخوان و ارسال مشخصات آثار صنایع دستی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در راستای برند سازی انجام می شود، اظهار کرد: دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی منجر به افزایش کیفیت، تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی می شود.

امیری اضافه کرد: دارندگان این نشان ملی می توانند برای اخذ مهر اصالت یونسکو نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه داوران این دوره از هنرمندان برجسته و اساتید دانشگاههای هنر از جمله از تهران و اصفهان هستند گفت: داوری نهایی برای آثار ارسال شده به دبیرخانه در سه روز برگزاری مراسم انجام می شود.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: دو دوره قبلی داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سالهای 90 و 92 در اصفهان برگزار شد که در دوره نخست، 58 اثر و در دوره دوم 99 اثر موفق به دریافت این نشان شدند.

وی افزود: استان اصفهان در هر دو دوره قبلی در میان استانهای منطقه مرکزی کشور رتبه نخست را کسب کرد.

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با توجه به اهمیت صنایع دستی بویژه نقش و جایگاه اقتصاد آن و بدنبال برنامه داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی با مشارکت ایران، سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را در سال 94 برگزار می کند.

از مهمترین اهداف این دوره می توان به کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات، معیارهای زیبایی شناسی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان و تسهیل در شناسایی آثار برگزیده اشاره کرد.

تا کنون 102 اثر صنایع دستی استان اصفهان مهر اصالت یونسکو دریافت کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :