گزارش تابناک یزد از نشست خبری دهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در یزد؛
دومین نشست مطبوعاتی دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 28 July 2015
به گزارش خبرنگار تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ودبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت:با برگزاری جشنوراه ملی فیلم رضوی به دو نکته اساسی بیش از پیش متوجه شده ایم و آن هم لزوم حمایت مالی و پشتبانه مالی برای هنرمندان برای ساخت آثاری فاخر همراه با تحقیق و بررسی است و نکته مهم دوم این است که منابع تحقیقاتی کافی و لازم در دسترس هنرمند نیست تا اثری واقع بینانه تحویل مخاطب بدهد و این یک ضعف اساسی در فیلم هایی است که در زمینه ائمه و به ویژه فیلم های کوتاه جشنواره رضوی مشهود است.
غیاثی گفت: شهرداری یزد امسال بیش از سالهای گذشته جشنواره رضوی را حمایت کرده است چرا که از منابع مالی برخوردار است و کارهای فرهنگی هم بسیار هزینه بر هستند و ارگانهای متولی فرهنگ نمی توانند درآمد زا باشند بنابراین به همکاری ارگانها و سازمانهایی مانند شهرداری نیاز است.

وی با بیان اینکه برخی فیلم های ارسالی به جشنواره رضوی بسیار سطحی بوده اند گفت: با توجه به اینکه در جشنواره رضوی با مسائل دینی و زندگی ائمه اطهار کار داریم حوزه های علمیه و مشاوران وکارشناسان دینی باید مشارکت کنند و مطالعات عمیق دینی باید قبل از ساخت فیلم انجام شود که به نظر می رسد تا کنون در این خصوص در فیلم های کوتاه جشنواره رضوی ضعف وجود داشته است.

وی با اعلام اسامی فیلم های برگزیده در بخش سبک زندگی و بخش اصلی جشنواره رضوی اعلام کرد: امسال از استان یزد فیلم های کمی به جشنواره ارسال شد ولی با این حال 65 فیلم متعلق به یزد بود و سه فیلم برگزیده از استان داریم هر چند اعتراف می کنم در زمینه تحقیق و بعد مطالعاتی فیلم ها ضعف هایی در یزد وجود دارد که محققین باید برای جمع آوری اطلاعات اقدام کنند.

وی در خصوص عملکرد هیات انتخاب گفت:جشنواره ملی رضوی کاری ملی است بنابراین هیات انتخاب نیز کاملا آزادانه به انتخاب فیلم ها پرداختند.

وی گفت: اهمیت برگزاری جشنواره رضوی در یزد این است که فیلمسازان ما با ساخت فیلم های متفاوت آشنا می شوند و می توانند از تجربیات زیادی استفاده کنند ما نیز پس از برگزاری جشنواره رضوی فیلم های فیلم سازان یزدی را اکران و به نقد آنها خواهیم پرداخت همچنین فیلمسازان ما می توانند از ضعف های کاری خود آگاه شوند.

رقیه توکلی فیلمساز یزدی و دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم رضوی در این نشستدر خصوص دلیل کمی تعداد فیلم های یزدی در جشنواره گفت: با توجه به اینکه تعدادی از فیلمسازان خوب یزدی در این دوره جشنواره رضوی به عنوان کادر اجرایی جشنواره درگیر بودند و نتوانستند فیلم های فاخر خود را به جشنواره برسانند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :