مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح استانی ولایت با حضور صدها دانشجو 12 مرداد در دانشگاه تبریز آغاز شده و در مدت 10 روز اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 28 July 2015



به گزارش تابناک تبریز ، عبدالله شادی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بسیج دانشجویی بزرگ‌ترین شبکه دانشجویی استان است، اظهار داشت: این شبکه در سطح استان فعال است و نقش محوری در شمال‌غرب بر عهده دارد و نقش سیاست‌گزاری و الگودهی را بر عهده دارد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی گفت: 6 هزار نفر از دانشجویان استان در قالب راهیان نور اسفند ماه عازم مناطق عملیاتی کشور شدند و امسال برای اولین بار اردوی راهیان نور روسای دانشگاه نیز برگزار شد.

شادی افزود: اردوی رزمی فرهنگی در پادگان شهید باکری خوزستان برای اولین بار اجرایی شد و تلاش داریم تا اتفاقات بزرگ فرهنگی و سیاسی دانشجویی را در سال تحصیلی جدید در استان رقم بخورد.

وی از اجرای طرح ولایت دانشجویان در سال‌جاری خبر داد و گفت: طرح استانی در 12 مرداد در دانشگاه تبریز آغاز شده و در مدت 10 روز اجرایی شده که تلاش می‌شود کادرسازی و تبیین اندیشه‌های انقلابی در هفتمین دوره طرح ولایت محقق شود.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: از میان یک هزار و 500 نفر دانشجوی داوطلب شرکت در این دوره بخش بزرگی از آنان پس از مصاحبه در دوره شرکت خواهند کرد و اساتید بزرگ کشوری در این دوره حضور خواهند یافت.

وی گفت: اردوهای جهادی دانشجویی نیز با محوریت بسیج دانشجویی اجرایی می‌شود و سه اصل محرومیت‌زدایی، مطالبه‌گری از مسئولان و حضور آنان در مناطق محروم و تقویت تشکیلاتی را دنبال می‌کنیم.

شادی ادامه داد: 80 گروه اردوهای جهادی در مناطق محروم استان از جمله ورزقان، کلیبر و در کل منطقه ارسباران حضور خواهند یافت.

بازسازی و احداث آرامگاه «جرجیس» پیامبر

وی از بازسازی و احداث آرامگاه «جرجیس» پیامبر در قالب اردوهای جهادی توسط  بسیجیان دانشگاه‌های هادی‌شهر و جلفا خبر داد و اظهار داشت: این طرح با حمایت مردم و با استفاده از نذورات انجام می‌شود و اعتبارات دولتی در این زمینه زیاد نیست.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه‌‌ها و اهداف این کنگره‌ها گفت: تلاش داریم تا کنگره شهدای دانشجو همه‌گیر و همه بعد باشد و بر برنامه‌های فرهنگی استوار شود و نیازهای دانشجویی تامین شود.

شادی از طراحی 7 جشنواره بزرگ دانشجویی در استان خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها از مهر ماه در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و قالب‌های مورد نیاز دانشجویان برگزار می‌شود.

وی به برنامه کوهپیمایی دانشجویی اشاره کرد و گفت: این برنامه در قالب گروه‌های 15 تا 20 نفره انجام می‌شود و این حرکت در نوع خود بی‌نظیر است و دانشگاه‌های مختلف استان در این میان مشارکت خواهند کرد.

برگزاری جلسه اخلاق دانشجویی با حضور امام جمعه تبریز

شادی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با امام جمعه تبریز در ماه مبارک رمضان گفت: این نشست به تاسی از دیدار دانشجویان با رهبری در تبریز برگزار شد و 10 نفر از تشکل‌های دانشجویی و 4 مسئول دانشگاهی در این برنامه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که در سال آینده نیز این برنامه را نیز اجرا خواهیم کرد.

وی از برگزاری جلسه اخلاق دانشجویی با حضور امام جمعه تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا کنون دو جلسه غیر رسمی برگزار شده و در آینده نیز منسجم تر برپا می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :