سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سه ماهه امسال بیش از 644 هزار نفر ساعت برنامه آموزشی و مهارتی در سطح استان اردبیل برگزار شده است.
کد خبر: ۶۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 28 July 2015

یونس ممی‌زاده در گرامیداشت هفته کارآفرینی و مهارت‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در دوره‌های آموزشی که در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، بیش از 377 نفر شرکت کرده و از آموزش‌های متنوع بهره‌مند شدند.

وی با یادآوری اینکه این آموزش‌ها اغلب در قالب دوره‌های کوتاه مدت و با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال و تأمین فرصت‌های فراهم شده کارآفرینی انجام شده است، گفت: انتظار می‌رود خروجی این برنامه‌ها به تقویت و توانمندی افراد در ورود به بازار کار منجر شود.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد نیز در رشته‌های مختلف این برنامه‌های آموزشی و مهارتی در رشته‌های متنوع در حال برگزاری بوده که با استقبال مخاطبان زیادی نیز روبه‌رو شده است.

ممی‌زاده بیان کرد‌: طرح جامع اشتغال با تکیه بر مهارت‌آموزی در مناطق روستایی با تأمین و ترزیق اعتبارات و منابع مناسب در حال انجام است که ما در روستاهای مختلف اجرای این طرح را آغاز کردیم و امیدواریم با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال پایدار و مولد برای ساکنان این مناطق فراهم آید.

این مسئول تنوع رشته‌ها و آموزش‌های ارائه شده را در بخش‌های مختلف شامل مددجویان زندان، سربازان در پادگان‌ها، مراکز جوار دانشگاهی، تقویت ایستگاه‌های مهارت‌آموزی اعلام کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای در اقدامی جدید ایستگاه‌ها و پایگاه‌های مهارتی را نیز به صورت کوتاه مدت راه‌اندازی کرده تا علاقه‌مندان بتوانند به سرعت از این آموزش‌ها و نتایج آن استفاده کرده و بهره ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :