پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش ایران
رییس اتحادیه تولید کنندگان چرم آذربایجان شرقی گفت: قیمت چرم ترکیه در این کشور گرانتر از ایران بوده و این کشور با استراتژی منظمی در حال نابود کردن صنعت چرم ایران است.
کد خبر: ۶۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 30 July 2015

مسعود بنابیان در پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش ایران در تالار اندیشه تبریز افزود: تداوم این روند تا سه سال آتی صنعت تولید چرم کشور را با نابودی مواجه خواهد کرد.

وی گفت: هر کیلوگرم چرم ترکیه ای با 50 هزار ریال هزینه در تهران تحویل داده می شود و این چرم را به وفور در بازار می توان یافت.

وی افزود: استراتژی چهارساله تولید کنندگان چرم در ترکیه با یک برنامه ریزی می خواهد آینده تولید مصنوعات چرمی ایران را به خود متوجه کند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق نیز میسر نیست، گفت: باید اقداماتی اساسی انجام داد تا قاچاق توجیه اقتصادی نداشته باشد.

وی دولتمردان تدبیر و امید را متخصصان اقتصادی دانست و افزود: بدون شک آینده اقتصادی کشور وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت اما ارایه راهکارهای لازم برای ناج صنعت چرم، اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: در دوران پساتحریم تنها با ارتقاء سطح کیفی نمی توان با اجناس وارداتی رقابت کرد و ایده قیمت تمام شده با پایین آورد.

گام های بلند تبریز برای توسعه صنعت چرم ایران قابل تحسین است

رییس اتحادیه کفش دستدوز تهران گفت : تبریز گام های بلند و تحسین برانگیزی برای صنعت چرم ایران برداشته است.

رسول شجری در پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش ایران در تالار اندیشه تبریز افزود : جوانان بسیار مستعدی به صنعت کفش تبریز و برخی استان های کشور وارد شده و در راستای اعتلای این صنعت، حداقل دو سال جلوتر از دولت پیش می روند.

وی با اشاره به اینکه اکثر هتل های تهران توسط سرمایه گذاران خارجی رزرو شده است، گفت: اگر امروز شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در پی توافق هسته ای هستیم، صنعت کفش با تلاش همین جوانان از دو سال گذشته با سرمایه گذران خارجی مراودات تجاری داشتند.

وی با اشاره به تعاونی صادراتی کفش که پیش نویس آن طی یک سال گذشته آماده شده است، افزود : مازاد تولید کفش در صورت ساماندهی به سادگی قابل صادرات می باشد.

وی موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای را فرصتی مغتنم برای صنعت چرم و کفش دانست و گفت: از این فرصت به بهترین نحو ممکن باید بهره برداری کرد.

تبریز پایتخت کفش ایران است

رییس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: کفش تبریز از شهرت جهانی برخوردار بوده و این شهر را می توان پایتخت کفش ایران نامید.

علیرضا جباریان فام در پنجمین همایش ملی صنعت چرم و کفش ایران در تالار اندیشه تبریز افزود: صنعت تولید چرم و کفش در تبریز سابقه ای دیرینه دارد، اما نیازمند حمایت بیش از پیش مسوولان است.

دبیر اجرایی پنجمین همایش صنعت چرم و کفش ایران مشارکت دانشگاهیان را در ارایه راهکارهای عملی برای توسعه این صنعت خواستار شد و گفت: برند سازی کفش تبریز علاوه بر رونق تولید، ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی فرصت ها و تهدیدهای صنعت کفش ایران پس از توافق هسته ای دانست و افزود: اصحاب رسانه نیز می توانند در برندسازی کفش تبریز نقش ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :